Kontakter
Kontakter
Hej!
Någon som vet vad fan men kallar kontakterna på moderkortet där man sätter i power switch och powerled?
Måste ha tag på sådana kontakter för att kunna förlänga powerled och reset switchen typ 2 meter....
Vill helst inte klippa kablarna å köra sockerbitar å grejer..
Finns dom på Elfa tro?
Någon som vet vad fan men kallar kontakterna på moderkortet där man sätter i power switch och powerled?
Måste ha tag på sådana kontakter för att kunna förlänga powerled och reset switchen typ 2 meter....
Vill helst inte klippa kablarna å köra sockerbitar å grejer..
Finns dom på Elfa tro?
tack.. där hade vi det....
Det var ju själva stiften...
men vad kan själva kontakten kallas man sätter över stiften?
Dvs. själva kontakten från tex. power knappen som man ansluter till stiften.
edit: Hittade förståss hylslist, men det är för montering på kretskort...
Jag skall ha för montering på kabel.
Det var ju själva stiften...
men vad kan själva kontakten kallas man sätter över stiften?
Dvs. själva kontakten från tex. power knappen som man ansluter till stiften.
edit: Hittade förståss hylslist, men det är för montering på kretskort...
Sådana kontakter använder sig av krimpkontakter och obestyckad hylslist.noratx skrev:edit: Hittade förståss hylslist, men det är för montering på kretskort...
Krimpkontakter är av engångstyp, men det går ofta att pilla ur kontakterna ur hylsan och löda en ny (längre) sladd på dom.
Han-ändan fixas lättast med en stiftlist och krympslang.
AMP, Molex och Berg är exempel på tillverkare som borde ha sådana kontakter i sortimentet. På deras hemsida kanske du kan hitta distribtörer / detaljister.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Elfa har inte sådana det ska vara. Det närmaste man kommer är http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?v ... 017308.htm men man kan inte sätta två sådana precis bredvid varandra. Jag har kört med 2,54mm hylslist för kretskort, och lödit på kablarna på den och isolerat med krympslang. Funkar bra.
Och ser man till att samla på sig massor av gamla chassin överallt, så kan man plundra dem på nyttiga kablar+kontakter och sen slänger man resterande skrotet på återbruket.
Och ser man till att samla på sig massor av gamla chassin överallt, så kan man plundra dem på nyttiga kablar+kontakter och sen slänger man resterande skrotet på återbruket.