Electronik utbildning!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Andy

Electronik utbildning!

Inlägg av Andy »

Är det någon som har bra tips på bra utbildningspaket for mikrocontrollers typ självstudier eller som korrespondens kurs. Även annat inom elektronikens värld kan vara intressant på ungefär samma premisser. Vi är ett gäng på jobb som vill vidareutveckla våra kunskaper och har tänkt starta någon form av studiecirkel eller liknande. Firman betalar! Några av oss genomgick Catus Lär Sverige elektronik för sådär 12 år sen :oops: och många är nu sugna på mera! Alla tips är välkomna! :D

Andy.
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

I kursen "Elektronisk grundkurs" vi läste i ettan hade vi en lärobok som hette Elektronik 2000. Jag tyckte den var bra. Tar upp passiva och aktiva komponenter grundligt. Sen om man är intresserad av halvledare i audiosammanhang finns det en bok som jag tror heter Analoga Kretsar.
Sen kan man ju alltid gå till biblioteket eller kanske en bokhandel :)
klintan

Inlägg av klintan »

Fritzell den boken köpte jag och en polare, eller han betala den, jag tänkte låna den snart och kolla igenom.. hehe den är bara himla dyr, trodde de skulle vara en riktigt blaffa, men de var mer ett magazin och den pröjsa man 500 kr för?
Skriv svar