Hålla borrhålen öppna i Eagle?

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
InSipiD

Hålla borrhålen öppna i Eagle?

Inlägg av InSipiD »

Har intensivt letat (men jag är kanske dålig?) efter info om hur jag håller borrhålen öppna i Eagle, så att de syns på den utskrivna layouten.
Har använt drill-aid.ulp för att minska diametern på hålen som ska borras, men ledarna tycks gå "bakom" hålen och fylla igen dem.

Bild

Finns det någon enkel lösning eller måste jag korta av alla ledare manuellt?
Användarvisningsbild
Henrik
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

Borrhålen ska bli öppna när man skriver ut oavsett drill-aid.ulp (på skärmen ser de alltid lite annorlunda ut än vid utskrift tyvärr), så nåt fundamentalt har gjorts galet.
Min gissning är att dina hål, som borde vara "vias", enligt eagle inte är elektriskt anslutna till ledningarna. De måste namnges ("Name"-kommandot på viorna och ledningen) till samma namn så blir det som du vill.

Edit: funkar inte detta så beskriv hur du gått tillväga hittills, så finns det garanterat svar på din fråga.
Användarvisningsbild
Mathias@Åland
Kontakt:

Inlägg av Mathias@Åland »

Kolla att inställningen "Display Mode" är inställd på "Real" under Options -> Set -> Misc. Kan vara det som är problemet.
InSipiD

Inlägg av InSipiD »

Har ställt in Real som visningläge för hålen nu, och nu ser de ut såhär:

Bild
De enda lager som är aktiverade nu är Bottom och Pads (Drillaid är borttaget just nu). Delar av hålen är ju tomma, men om det ser ut som paden nere till höger så gör det ingen skillnad.

Det jag gjort är helt enkelt att jag gjort ett schema som sedan genererat en layout med autoroute-funktionen. Sedan kördes drill-aid.ulp

Paddarna ligger i lagret Pads. Lagret Vias är tomt.

EDIT: My mistake, jag testade att skriva ut en version nu och det blev bra! Verkar som om dessa små hål inte syns i preview-läget :)
Skriv svar