Vektordiagram

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
RasmusB

Vektordiagram

Inlägg av RasmusB »

Skulle behöva ett program som kan generera diagram som på bilden nedan...

Bild

Vet inte vad den typen av diagram kallas? Dessutom vill jag ha output i något vettigt vektorformat, allra helst svg... någon som har nåt bra förslag? :)

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

JGraph kan göra mycket, med lite tur även efter dina önskemål.
Användarvisningsbild
RasmusB

Inlägg av RasmusB »

Tack för tipset! Verkar inte riktigt vara vad jag letar efter tyvärr. Det jag är ute efter är att kunna generera vektordiagram till en rapport. Kan alltid snygga till dem i inkscape eller nåt bara jag får ut nåt vettigt format från början. JGraph verkar inte kunna hosta ur sig filer i vektorformat...

Har kollat en del på gnuplot, men det verkar vara rätt jobbigt att få till diagram med hierarki...

Har ingen aning om vad ett sånt här diagram kallas? "Ring chart" är det närmaste jag kommit, men jag hittar inget sätt att rita såna där man kan jämföra subset av data med varandra...
sodjan
EF Sponsor

Inlägg av sodjan »

Jag tror inte att jag har sett något packeterat grafikpaket som kan
fixa *exakt* sådana där "pajer" som i ditt exempel...
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Tror de heter "Rose diagram"
Användarvisningsbild
RasmusB

Inlägg av RasmusB »

Hmm... ja det var närmast hittills iallafall :) De verkar vara något man använder inom geologi?

Det verkar iaf vara ungefär samma som ett "polar area"-diagram... inte riktigt vad jag var ute efter heller, men tack för tipsen! :) Får nog knacka ihop något eget snart tror jag.
Användarvisningsbild
hecke

Inlägg av hecke »

Har du tittat på "TeeChart Office 2.0", det är freeware och klarar en hel del typer av diagram. Har dock inte koll på om det klarar ditt specifika diagramkrav. Det var ett tag sedan jag använde det, men det klarar väldigt många typer av diagram.

http://www.softpedia.com/get/Office-too ... fice.shtml
Skriv svar