Tack för tipset! Verkar inte riktigt vara vad jag letar efter tyvärr. Det jag är ute efter är att kunna generera vektordiagram till en rapport. Kan alltid snygga till dem i inkscape eller nåt bara jag får ut nåt vettigt format från början. JGraph verkar inte kunna hosta ur sig filer i vektorformat...
Har kollat en del på gnuplot, men det verkar vara rätt jobbigt att få till diagram med hierarki...
Har ingen aning om vad ett sånt här diagram kallas? "Ring chart" är det närmaste jag kommit, men jag hittar inget sätt att rita såna där man kan jämföra subset av data med varandra...
Hmm... ja det var närmast hittills iallafall De verkar vara något man använder inom geologi?
Det verkar iaf vara ungefär samma som ett "polar area"-diagram... inte riktigt vad jag var ute efter heller, men tack för tipsen! Får nog knacka ihop något eget snart tror jag.
Har du tittat på "TeeChart Office 2.0", det är freeware och klarar en hel del typer av diagram. Har dock inte koll på om det klarar ditt specifika diagramkrav. Det var ett tag sedan jag använde det, men det klarar väldigt många typer av diagram.