El-skottkärra
- chrille112
- JimmyAndersson
- Kontakt:
-
Spännande - hur har de löst det med motorn? Sitter den i navet? Eller i den där skivan man ser!?
Jag skulle nog också velat se ett par små stödjul på stödmedarna.
Klockren pryl!!
Fast batteripacken ser lite stor ut, den kan man säkert lyckas stöta emot skit med, man borde haft fler tunnare batterier istället. Eller varför inte batteripacket tajt framför hjulet, så slapp man lyfta den tyngden...
Hehe... skön hursomhelst!!
Jag skulle nog också velat se ett par små stödjul på stödmedarna.
Klockren pryl!!
Fast batteripacken ser lite stor ut, den kan man säkert lyckas stöta emot skit med, man borde haft fler tunnare batterier istället. Eller varför inte batteripacket tajt framför hjulet, så slapp man lyfta den tyngden...
Hehe... skön hursomhelst!!
- chrille112
Klart man ska ha en el-skottkärra
Då skulle det ju bli ett nöje att flytta på jordhögar 
Här finns en som har gått ännu ett steg längre. Känns som detta borde fungera bättre eftersom man slipper släpa på batterierna. Här är man nästan inne på en flakmoppe...

Tror jag läste någon stans att den där kostar 25,000 kr. Undra vart man hittar en lämplig motor?

Här finns en som har gått ännu ett steg längre. Känns som detta borde fungera bättre eftersom man slipper släpa på batterierna. Här är man nästan inne på en flakmoppe...

Tror jag läste någon stans att den där kostar 25,000 kr. Undra vart man hittar en lämplig motor?
- Anahka1975
Dom där får man ju lasta för hand....
Här kan man få med självlastarskopa... (den längst till vänster)
http://www.abelco.se/Skoportillbehör/Mi ... fault.aspx
Här kan man få med självlastarskopa... (den längst till vänster)
http://www.abelco.se/Skoportillbehör/Mi ... fault.aspx
- chrille112
Då har du lastat den fel, rätt lastad är en skottkärra mycket lätta att "lyfta upp". Rätt lastad kommer den nämligen i balans... det är fortfarande relativt tungt att dra skottkärran (eller skjuta på som är mer rätt att säga) och det är här som motorn kommer till sin rättnole skrev:Undrar om det verkligen blir så mycket lättare med eldrift.. det tunga brukar ju vara att lyfta upp den.

En rolig sak som jag minns från mönstringen (uttagningen till militärtjänsten för er som inte vet vad mönstring är) var just frågan om hur man lastar en skottkärra. Vid uttagningen fick man göra ett IQ-test för att se vad man var mest lämpad för (kanonmat, malaj eller något annat) och en av frågorna var just denna

Googla på "slitvargen" så hittar du en av föregångarna när det gäller el-kärror...
/PeterH
Helcoolt..........
har faktiskt haft samma funderingar fast med en motorsågsmotor .
då den har ett kedjedrev , slungkoppling och frihjul.....
å så är tanken inbyggd och behöver inte sitta över motorn då den har inbyggd bensinpump.....
men jag har inte kommit så långt ännu......
men denna verkar ju nästan bättre då det är nästan ljudlöst , slippa höra en bensin motor ........ ty en motorsåg kan ju vara ganska enerverande att lyssna på
har faktiskt haft samma funderingar fast med en motorsågsmotor .
då den har ett kedjedrev , slungkoppling och frihjul.....
å så är tanken inbyggd och behöver inte sitta över motorn då den har inbyggd bensinpump.....
men jag har inte kommit så långt ännu......
men denna verkar ju nästan bättre då det är nästan ljudlöst , slippa höra en bensin motor ........ ty en motorsåg kan ju vara ganska enerverande att lyssna på