Mjukvara till HI-LO ALL-07 universal programmer

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
StRob

Mjukvara till HI-LO ALL-07 universal programmer

Inlägg av StRob »

Jag har fått en PROM-programmerare som jag hoppas kunna programmera t.ex. 27C512 med, men jag har ingen mjukvara till den. Har googlat lite men lyckas inte hitta nåt. Någon som har en lika dan som kan tänka sig att hjälpa mig? Vore kul med övrig info så som manualer och tabeller på kompatibla prommar etc.

EDIT: Har fått tag i mjukvaran så nu är det bara lite manualer och så som fortfarande kunde vara intressant.
Senast redigerad av StRob 3 april 2008, 13:09:09, redigerad totalt 1 gång.
discomike

Inlägg av discomike »

Använder den ett sånt SAC-201 ISA-kort för interface?

Jag har en ALL-03:a ja hitta å googla fram nån windows xp driver som nån skrivit för alla modeller som använder det isa-kortet som interface innan:

http://matthieu.benoit.free.fr/120.htm

Inte orkat/hunnit sätta ihop nån dator med ISA för att prova min all-03a än dock. Stog nåt om att man kunde köra 07 mjukvaran på 03an med, så du kan ju prova några av länkarna där å så, nåt funkar kanske.
StRob

Inlägg av StRob »

ISA? Nej, parallellporten bara. Jag hittade nåt på någon sida nu men har inte hunnit testa det än. Det kan dock vara vad som helst då källan kändes lite osäker.. Men tack för tipset, ska kolla närmare på det.
discomike

Inlägg av discomike »

Okej, ja vet inte hur 07an är, 03an har iaf vanlig db25 anslutning, man skulle kunna tro det vore för parallellport, men den kräver eget styrkort.
StRob

Inlägg av StRob »

okej.. Men det står "Paralell" under porten så jag antar och hoppas verkligen det, för nåt instickskort har jag inte..
StRob

Inlägg av StRob »

Parallellport var det allt men jag får felmeddelande när jag kör. Den klagar på:
"Det gick inte att läsa in IPX/APX-stöd" eller liknande. Och nu senast när jag testade så kommer det meddelandet upp nån hundradels sekund och sen säger den att den intekan identifiera hårdvaran precis som om den inte var inkopplad.

Jag kör win200. Testade med XP oxå men då hittade den inte programmeraren alls. XP bråkar lite med parallellporten vet ja, så det kan ju vara en bidragande orsak. Bästa vore nog att testa den med win95 lr så. lr skapa en bootdiskett så den kör den direkt från dos. Men en manual hade ju underlättat också..
TE

Inlägg av TE »

Funkar bara i DOS
Skriv svar