Eftersom Hypnodisc var min favorit så valde jag att göra en mer eller mindre kopia utav den på 1mx60cm men eftersom jag börjar få ont om tid (går i skolan sammtidigt) så har jag beslutat mig att göra en mycket mindre version till att börja med så den stora roboten får vila på hyllan tills sommaren nångång.

Den ursprungliga idén var jag tvungen att dumpa eftersom jag inte hunnit hitta några mekaniska elektriska fartreglage (servostyrning hell yeah!). Så den mindre blir destu mer sofistikerad.
Den kommer att drivas förhoppningsvis med 4 stycken [GHM-04]
om jag nu har räknat rätt vilket jag förmodligen inte har.
Fick det upp till 15 knyck ungefär (utan belastning) och har diskuterat med 3 personer som alla har fått olika resultat på sinna hastighets uträkningar, så snälla om någon här verkligen vet hur man räknar ut skiten skriv!

RPM är runt 175 och hjuldiametern är tänkt att vara 8cm.
Styrning då? Jo eftersom den helst inte ska ha några däck vilket den endå kommer att få till att börja med, så kommer den styras som en stridsvagn med 2 parallellkopplade motorer mot 2 fartreglage med fram och back (2 moterer på varje fartreglage).
Som "vapen" kommer den ha en sågklinga eftersom jag måste hålla vikten nere på den lilla modellen. Har dock ej bestämt vilken motor jag ska ha till den men den kommer styras med en microbrytare eftersom jag har en 6kanals RC till roboten.
Skriver mer lite senare när ni hunnit smälta denna vägg av text.

Här är iallafall nån bild på ett ungefär av vad roboten kommer att se ut som. Dock utan sidskydd.

Och en bild framifrån såklart.

Eftersom det är lite brottom kommer det bli quick and dirty som min farsa brukar säga

Ge gärna tips och idéer är öppen för förslag

EvilBettybot