Har länge hängt på swec och gjort tillvaron sur där så jag postar en liten logg här på ett sido projekt.
-- hämtat dirext från swec loggen --
I brist på motivation på mitt stora projekt som jag har liggandes på is så ville jag sätta tänderna i något skojsigt.
Har under några år samlat på mig ett par 19" U1 hubar och även någon switch.
Dock så vet jag med säkerhet att jag inte kommer använda en 12portars 10mbit hub så jag slaktade en för att kunna förgylla lite i min tillvaro.
Bilder:
Hub
En vanlig sketen Hub, inget att hänga i granen eller ens spika upp på väggen

Innehåll
Började med att plocka ur kretskorten och nätagget som satt i.
Imponerande spec nätagget hade. 5V 5A, -12V 0.15A.
Duger och köra något smått på som sagt.
Chassi-delar
Bakom klisterlappen döljde sig ett gäng lysdioder och ett par hål. dessa får jag ta och spackla igen sen.
Så vad har jag för syfte med en 19" U1 låda då?
Först hade jag planer på att göra en router eller brandvägg men då jag har mer 19" racklådor så väntar jag med det om det även ens blir av. Då jag inte vill köpa nätagg och komponenter som får plats i dessa trånga chassin.
Jo, i mitt projekt Kordiplors så lödde jag ihop en LCD för att kunna visa lite meningslös information:P

Funkade perfekt första gången jag startade den och sedan dess har den inte varit igång många timmar. lite synd kan tänkas men nu ska mina 100kr jag la ut på den göra någon nytta iaf

Monterar display
Då 2 rader med RJ45 uttag passar nästan dirext utan större modifikationer med en Lcd som denna jag har så fick det bli en 19" U1 låda med displayen.
lite onödigt kan tänkas men alltid kul med något litet som sagt.
Ska även komma dit några andra små saker utöver displayen så det finns lite små godis att hämta!
Så det nästa jag ska göra är att:
Spackla
Måla
Sätta in displayen
Sätta in det där andra lite hemliga jag nämde
Även om det inte är specielt omfattande så är det alltid kul att hålla på med något på små timmarna.
Mvh Martin