har ett litet glapp i mätutrustning mellan lf och rf
min funktionsgenerator går bara upp till 2 Mhz och jag vill ha något som klarar minst 20
kommer bygga något simpelt med max 038, dom är på posten nu, kommer gåra det hela relativt enkelt för mig och ha det moduluppbyggt, så en vco, en dämpsats och en förstärkare
dämpsatsen har jag liggandes, och vco'n blir max 038
men en förstärkare som har 50Ω in och ut och som skulle klara minst 50Mhz och mer än 1w ut gör mig lite fundersam, det är i gränstrakterna mellan op och rf, men jag skulle vilja komma undan med så lite arbete som möjligt
någon som har tips på snabba op/förstärkare som klarar lite mera än +-15v och 50Mhz och som klarar strömmarna vid 50Ω ?
halveffektsförstärkare för halvhöga frekvenser?
Jag skulle titta på CATV förstärkare. tex såna här:
http://www.freescale.com/webapp/sps/sit ... B926068198
http://www.freescale.com/webapp/sps/sit ... B926068198
har några hemma men dom är på gränsen till klent, både i frekvens nedåt, uteffekt och inpendansanpassning
ska göra att jag håller ögona öppna på ebay ett tag med
jag köpte ju en ny förstärkare som klarar 1w ut, men för dom lite lägre frekvenserna skulle jag gärna ha några watt till, kanske till och med 10w
ska göra att jag håller ögona öppna på ebay ett tag med
jag köpte ju en ny förstärkare som klarar 1w ut, men för dom lite lägre frekvenserna skulle jag gärna ha några watt till, kanske till och med 10w
inte kollat,bara kollat att det funkar, hadde tänkt få igång hflabbandet under vintern men har inte kommit längre än att få upp det mesta i rack så man kan annvända det, måste få tummen ur snar annars börjar jag gråta blod, gjorde misstaget att börja städa och hittar ingenting numera
10w och 2 ghz vore kanon, eller kanske till och med strax över 2.5 ghz gör att man kommer till lite möjligheter wid wlan
men man får nog ha lite olika förstärkare , och något för imunitetstester runt gsmfrekvenserna med, fast lite effekt
seeg i skallen , återkommer när jag kan tänka
10w och 2 ghz vore kanon, eller kanske till och med strax över 2.5 ghz gör att man kommer till lite möjligheter wid wlan
men man får nog ha lite olika förstärkare , och något för imunitetstester runt gsmfrekvenserna med, fast lite effekt
seeg i skallen , återkommer när jag kan tänka