Datormus!
Datormus!
Har köp en ny bärbar och tänkt köpa en mus till den.
Jag vill inte ha en liten mus då jag använder datorn mest som en stationär.
Ett krav trådlös med bluetooth för då slipper jag dongel.
Blev sugen på Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer for Bluetooth II men verkar hur svårt som helst att få tag på finns på microsoft´s hemsida om man söker men inte ibland produkterna.
Finns på pricerunner och prisjakt men när man ringer till företagen eller beställer finns det inga trots att det står på hemsidan.
Har väl antagligen utgått.
Tänkte höra vad ni rekomenderar här.
Det brukar ju alltid tyckas ganska mycket när man frågar.
Kravet är ju Bluetooth och jag har en förkärlek till microsoft´s möss
Jag vill inte ha en liten mus då jag använder datorn mest som en stationär.
Ett krav trådlös med bluetooth för då slipper jag dongel.
Blev sugen på Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer for Bluetooth II men verkar hur svårt som helst att få tag på finns på microsoft´s hemsida om man söker men inte ibland produkterna.
Finns på pricerunner och prisjakt men när man ringer till företagen eller beställer finns det inga trots att det står på hemsidan.
Har väl antagligen utgått.
Tänkte höra vad ni rekomenderar här.
Det brukar ju alltid tyckas ganska mycket när man frågar.
Kravet är ju Bluetooth och jag har en förkärlek till microsoft´s möss
Logitechs nya (åtm. de små) har en dongel som är _väldigt_ liten, knappt större än USB-kontakten ensam, vilket gör den ett väldigt bra alternativ för de som har dongel-skräck.
Själv tycker jag att Bluetooth är helt fel protokoll för att använda för pekdon, det är inte tänkt för det (läs: den är för energikrävande för den typen av informationsflöde).
Själv tycker jag att Bluetooth är helt fel protokoll för att använda för pekdon, det är inte tänkt för det (läs: den är för energikrävande för den typen av informationsflöde).
Tänkte som du först, men köpte istället en logitech nano vx... Mottagaren är så liten att du utan problem kan ha den i datorn för jämnan. Sanslöst bra batteritid (~150 dagar på 2 AAA...), skön att hålla i, funkar på så gott som alla underlag, bra räckvidd etc. Kan faktiskt inte komma på en enda sak att klaga på, är supernöjd med den! 
Den är visserligen liten, men den känns inte jobbig att använda, och jag har ändå ganska stora händer. Tror det hänger mycket ihop med den sköna formen och att den är precis lagom tung. Hade från början inte tänkt använda den hemma, men numera är det den enda mus jag använder

Den är visserligen liten, men den känns inte jobbig att använda, och jag har ändå ganska stora händer. Tror det hänger mycket ihop med den sköna formen och att den är precis lagom tung. Hade från början inte tänkt använda den hemma, men numera är det den enda mus jag använder

Antar att det beror på hur man hanterar sin dator också...? Själv upplever jag det som större risk att skada en usb-kontakt med en trådlös mus som bara sitter i ibland...
Lite bilder på nanon
Har min mottagare konstant ipluggad i en port baktill på laptopen. Strömanslutningen sticker ut bra mycket mer. Och om man nu är orolig för att trots allt lyckas skada något finns det ett mycket behändigt förvaringsfack för sändaren inuti musen
Lite bilder på nanon
Har min mottagare konstant ipluggad i en port baktill på laptopen. Strömanslutningen sticker ut bra mycket mer. Och om man nu är orolig för att trots allt lyckas skada något finns det ett mycket behändigt förvaringsfack för sändaren inuti musen

Ok, den där var nog den minsta jag sett 
Men jag har sett säkert hundratalet laptops på jobbet skadade av att folk låter saker
sitta i kontakterna när dom stoppar ner den i väskan, förr när man hade PCMCIA
wavelankort var ju det också en klassiker att knäcka, för att inte tala om donglarna till
ethernetkort.. har säkert 30-40 3com ethernetkort utan donglar liggandes på jobbet i nån låda.

Men jag har sett säkert hundratalet laptops på jobbet skadade av att folk låter saker
sitta i kontakterna när dom stoppar ner den i väskan, förr när man hade PCMCIA
wavelankort var ju det också en klassiker att knäcka, för att inte tala om donglarna till
ethernetkort.. har säkert 30-40 3com ethernetkort utan donglar liggandes på jobbet i nån låda.
-
-