Under ett par ruggiga veckor i Ryssland förra våren medan hustrun jagade runt för att ordna nya pass åt sig satt jag och bläddrade igenom gamla radiotidningar (RADIO) och hittade ett syntbygge (fast bara en artikel av 2 eller tre). Häromdagen hittade jag Jareks hemsida där han har hela artikeln om det märkliga bygget och tänkte lägga upp det här i projektkalendern.
Jarek finns här: http://www.jarek-synth.strona.pl/.
Det föreligger några få små hinder - texten ska översättas och komponenterna ska identfieras (fast Jarek har gjort en del av indentifieringsjobbet). Många komponenter (digitala) kan direkt ersättas med vanlkiga CMOS med liknande funktion, trissor kan säkert bytas till något lagom europeiskt/amerikanskt/japanskt.
Synten är riktigt minimal och skulle, om man ger sig bängen på det kunna rymmas i en sådan där taskig plastlåda leksaksinstrument förpackas i. Mycket är digitalt - t ex ger VCOn fyrkant ut där vilken delas ner och matas till potar så man själv kan justera vågformen lite.
Ska städa upp lite hemma och försöka få klart pågående rörbyggen/ombyggen för att sedan sätta en hörntand i det här.
Rysk Mikrosynth
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag håller på som bäst att rita om scheman för att göra dem mer förståeliga och hit har jag kommit nu:
Principschema
Kbd-kontroller/VCO
VCF (tror jag)
Ska lite senare labba och se hur det fungerar ....
Principschema
Kbd-kontroller/VCO
VCF (tror jag)
Ska lite senare labba och se hur det fungerar ....

- JimmyAndersson
- Kontakt:
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt: