Julklapp från molectric.com

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
olsljung
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 februari 2006, 20:53:44
Ort: Borås
Kontakt:

Julklapp från molectric.com

Inlägg av olsljung »

Säljes: http://www.molectric.com/product_info.p ... cts_id=491
Luxeon Rebel Star. Helt grym i ljusutbudet.
Då vi har många kunder från forumet har vi bestämt oss för att sälja dessa för 34:-/styck! ((inkl MOMS, )+ frakt 11:- oavsett antal) Dessutom kommer 2 kronor per såld lysdiod att tillfalla forumet. Det är inte "gratis" att driva ett forum som det här. (Vår julklapp till forumet!) Erbjudandet gäller från idag och hela januari. OBS. beställning av dessa kan endast göras via meil till micke@molectric.com ange "forumorder" i ämnesfältet, så underlättar du lite för oss.
Observera att detta är original lysdioder som levereras från Lumileds direkt!
OBS. Detta erbjudande gäller enbart för kunder som är registrerade som medlemmar i elektronikforumet! Därför vill vi att du anger ditt användarnamn här på forumet, vid beställning.
Vi vill samtidigt passa på att tacka alla våra kunder från forumet, och önska dom en
God Jul och Ett Gott Nytt År!
/Micke
www.molectric.com
PS. Beställ gärna i god tid, vi har något hundratal på lager, men dessa kan snabbt försvinna. Genom att du beställer tidigt, kan vi skapa en prognos för inköp. DS
EEPROMdanne
Inlägg: 1155
Blev medlem: 30 oktober 2007, 09:39:59
Ort: Söderköping

Inlägg av EEPROMdanne »

Ser intressant ut :) Kanske köper ett par.

Ska inte det här ligga i köp/sälj delen?
olsljung
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 februari 2006, 20:53:44
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av olsljung »

Hmm... Ja kanske det, forumet får väl flytta på inlägget om det hamnat på fel plats. Jag kan nog inget göra nu.
/Micke
EEPROMdanne
Inlägg: 1155
Blev medlem: 30 oktober 2007, 09:39:59
Ort: Söderköping

Inlägg av EEPROMdanne »

Kan man beställa andra saker sammtidigt?
olsljung
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 februari 2006, 20:53:44
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av olsljung »

Nej, absolut inte! Detta är ett erbjudande som jag själv driver, jag måste skriva varje order manuellt, och kan inte blanda in andra produkter. I framtiden kanske jag kan lägga upp specialare för forumet på hemsidan, med en inloggningskod. Men för tillfället går det inte. Lägger jag ut detta pris på hemsidan så blir jag förmodligen mycket snabbt ruinerad! Och det gynnar ju varken dig som kund eller mig som handlare, eller hur?
/Micke
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43205
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Inlägg av sodjan »

> ...så blir jag förmodligen mycket snabbt ruinerad!

Varför det ? Gör du förlust på varje ?
Har du ett max orderantal per forumsmedlem ?
Användarvisningsbild
pcmper
EF Sponsor
Inlägg: 1280
Blev medlem: 14 september 2005, 20:00:14
Ort: Malmö

Inlägg av pcmper »

Tycker det var ett väldigt treviligt inslag av olsljung
Har beställt några i julklapp från han :)
Användarvisningsbild
sodjan
EF Sponsor
Inlägg: 43205
Blev medlem: 10 maj 2005, 16:29:20
Ort: Söderköping
Kontakt:

Inlägg av sodjan »

Absolut ! Sitter och funderar på en gäng av dom där...
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Inlägg: 4829
Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
Skype: bengt-re
Ort: Söder om söder
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Jag har beställt 10 st, vet inte vad jag skall ha dem till, men alltid kul med powerleds..
blueint
Inlägg: 23238
Blev medlem: 4 juli 2006, 19:26:11
Kontakt:

Inlägg av blueint »

Vilken lins är lämplig att modifiera för användning med Luxeon Rebel Star 145 Lumen ..?
Och vad slags kylning är ett måste (ArtikelNr) ?, eller fungerar det i det skick den levereras ..?
olsljung
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 februari 2006, 20:53:44
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av olsljung »

1. Nej, Jag gör ingen förlust på varje, om du köper 1000 st varje gång. Då gör jag en liten vinst. I detta fallet har jag kalkylerat med 2 kr till forumet, arbetskostnader, som orderhantering m.m. Vinsten till mig är i detta fall 0 kronor, och det går inte att betala revisor, hyra försäkringar m.m. med ingenting! Detta är alltså en julklapp från mig och mitt företag för att visa min uppskattning för kunder från forumet. Jag kommer att lägga ut ett jubileumspris på hemsidan, runt 69:-, så jag borde hoppas på att det säljer mer än vad det säljer genom forumet. :?
2. Du kan köpa hur många du vill.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Inlägg: 4829
Blev medlem: 4 april 2005, 16:18:59
Skype: bengt-re
Ort: Söder om söder
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Kör du med låg ström så såklart det går utan kylning, men annars så bör du nog se till att kyla. Löd kylpadden till en skaplig stor kopparyta och sätt sedan många små vior ner till botten av kortet där du placerar en större kylpad >500mm2 (utan att ha räknat på denna). Allt beror ju på driftförhållanden och hur mycket ström du kör i den och hur varmt den sitter men kyla skall man göra i nästan alla fall - bara om du kör under säg 100mA som du kan fundera på att strunta i det.
Användarvisningsbild
LaRdA
EF Sponsor
Inlägg: 3755
Blev medlem: 9 september 2003, 14:10:46
Ort: Jämtland

Inlägg av LaRdA »

Helt klart roligt erbjudande, har visserligen nyss beställt en massa annat från er men nu blir det ytterligare en beställning. :D
Men kanske borde denhär ligga i "Endast medlemmar" eftersom det enbart riktar sig till medlemmarna?

Edit:
bengt-re: Är det inte lite svårt att löda kylpadden mot kretskort då lysdioderna redan är monterade på en stjärna?
EEPROMdanne
Inlägg: 1155
Blev medlem: 30 oktober 2007, 09:39:59
Ort: Söderköping

Inlägg av EEPROMdanne »

Antar att det bara går att köpa om man har kort elller bankkonto.
olsljung
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 februari 2006, 20:53:44
Ort: Borås
Kontakt:

Endast medlemmar

Inlägg av olsljung »

Hmm kanske du har rätt! Men å andra sidan kan man ju hoppas på fler medlemmar :D
/Micke
Skriv svar