Fri/gratis PIC-Utv system.
Fri/gratis PIC-Utv system.
Forest electronics (FED) har sänkt priserna krafigt på sina utvecklingsverktyg.
WIZ-C Pro finns nu i en gratisversion, dock begränsad till 2kOrd kod.
Den obegränsade versionen kostar nu £50;-, vilket är ett bra pris.
Mer info på www.fored.co.uk
WIZ-C Pro finns nu i en gratisversion, dock begränsad till 2kOrd kod.
Den obegränsade versionen kostar nu £50;-, vilket är ett bra pris.
Mer info på www.fored.co.uk
TomasL: GPL definerar just mest vad användaren SKA ha för friheter. Inte tvärt om som du tycks tro.
Det grundläggande målet med GPL är att det skall följa de s.k fyra friheterna
* frihet att använda programmet för valfritt ändamål (frihet 0),
* frihet att undersöka hur programmet fungerar och ändra det för egna ändamål (frihet 1),
* frihet att skicka kopior vidare av programmet, mot betalning eller gratis (frihet 2) samt
* frihet att förbättra programmet och sprida det vidare i förbättrad form (frihet 3).
...
Med din definition är ju inte vi människor som inte sitter i fängelser heller inte fria då vi måste följa lagar och förordningar.. och jag som kände mig så fri igår när man styrde mot jobbet i vintersolen.. jaja det är inte lätt att leva inte..
Det grundläggande målet med GPL är att det skall följa de s.k fyra friheterna
* frihet att använda programmet för valfritt ändamål (frihet 0),
* frihet att undersöka hur programmet fungerar och ändra det för egna ändamål (frihet 1),
* frihet att skicka kopior vidare av programmet, mot betalning eller gratis (frihet 2) samt
* frihet att förbättra programmet och sprida det vidare i förbättrad form (frihet 3).
...
Med din definition är ju inte vi människor som inte sitter i fängelser heller inte fria då vi måste följa lagar och förordningar.. och jag som kände mig så fri igår när man styrde mot jobbet i vintersolen.. jaja det är inte lätt att leva inte..