foto teknik

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
kamalwarsha

foto teknik

Inlägg av kamalwarsha »

kan någon vet om detta tekniken.man tar foto som vanligt inte med digital kamera.vanlig kamera. tillägga bakgrund bild med,allt sker på samma gång. utan använda data eller liknande teknik allt sker tillsammans ,jag funderar på kanske det går att kopla projektor med kamera eller med bixt sansoren med färdig bild (negative film )på ,jag vet inte exact hur det går.har någon vet om detta tekniken och hur man gör.blir jag mycket glad. :shock:
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Förstår inte riktigt frågan, kanske en exempelbild?
kamalwarsha

Inlägg av kamalwarsha »

min fråga är !!
jag vill ta foto med vanlig fotokamera inte digtal kamera kan man sätta bakgrund bild på samma gång.när man tar foto vad fins det för teknik att använda.
tack.
Användarvisningsbild
Landrash

Inlägg av Landrash »

Herregud, din grammatik ger mig huvudvärk.

Snabbt tolakt så vill ha tips på teknik för att ta en bild och du vill sätta denna som bakgrund bild.

Vad vill du ha den som bakgrundsbild på?
Pjoms
EF Sponsor

Inlägg av Pjoms »

Är det dubbelexponering du tänker på? Men då brukar man i och för sig ha samma bakgrund och lägga till nya motiv för varje exponering.
Din frågeformulering är lite...svårtydd... Så gott som omöjligt att förså vad du egentligen menar.
Prova att skriva med riktig meningsuppbyggnad, stor bokstav i början och vettiga formuleringar så är det mer troligt att du får ett vettigt svar också! :)
Användarvisningsbild
Stinrew
Kontakt:

Inlägg av Stinrew »

Det är troligtvisdubbelexponeringeller multiexponering du tänker på. Är det så att den funktionen inte finns på din analoga systemkamera kan du fixa detta ändå med hjälp av B-slutare och blixt. Arrangera första bilden som den ska vara -> ställ in kameran rätt -> släck i rummet -> lås slutaren(nu exponeras filmen konstant, därför ska det vara kolmörkt) -> avfyra blixten -> sätt på objektivlocket(eller något annat för att förhindra ljusinsläpp i objektivet) -> Tänd ljuset och arrangera bild 2(se till att allt har samma fokusavstånd, du har ingen direkt möjlighet att justera fokus på kameran längre) -> släck igen -> ta bort objektivlocket -> avfyra nästa blixt -> om du är nöjd släpper du slutaren på kameran och tänder lyset, annars fortsätter du och lägger på fler exponeringar på bildrutan. Obs. använd helst manuell fokus.
kamalwarsha

Inlägg av kamalwarsha »

Stort tack. Det var det som var utefter.
Skriv svar