Behöver idéer

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Johan.I

Behöver idéer

Inlägg av Johan.I »

Hej, jag går sista året på Vilunda Gymnasium i Upplands Väsby och utbildar mig till elektriker, och jag har en otrolig idétorka.

Vi har blivit tilldelade uppgiften att påbörja och avsulta ett projekt, men som sagt så har jag inga idéer.

Skriv gärna lite idéer här, uppskattas otroligt mycket.

Tack på förhand
Användarvisningsbild
Noxin

Inlägg av Noxin »

Kolla idébanken och projekttrådarna här på forumet. Där finns det uppslag så det räcker och blir över!
Användarvisningsbild
nole

Inlägg av nole »

Och om inte de av Johan.I föreslagna sätten duger så vore det ju bra om du kom med lite mer info om vad du är intresserad av, vad du har för erfarenheter, om du kan med några µC eller liknande. Många på detta forum är fruktansvärt duktiga och formligen sprutar av ideer MEN det är ju svårt om dom inte vet hur avancerade ideer du klarar av att omsätta i praktik.
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

En 20W rörförstärkare med ett par pentoder 813 .... :)

Fast ska det vara mer elektriskt än elektronikst??
Johan.I

Inlägg av Johan.I »

Vi är 2 personer i gruppen och vi har lite idéer om statistiska och praktiska projekt, men vi vet fortfarande inte vad vi ska göra, inget FÖR avancerat, det klarar vi inte av om vi ska hålla oss inom tidsramen.

Nole: Ja, mer elektriskt än elektroniskt :)
Användarvisningsbild
nole

Inlägg av nole »

Är detta till det 100p projekt arbetet som alla gymnasieelever gör? eller är det något annat?

Vill ni börja pilla med LCD µC's och liknande kanske ni kan försöka er på att göra en temperaturmätare med display? Jescab har både PIC, Wisp628 (programmerare till µC PIC), temperatur sensorer och jag är säker på att han kan fixa fram en passande LCD om man mailar och frågar lite artigt.
Skriv svar