Hej, Jag funderar på att börja prenumerera på tidningen Allt om elektronik. Vad tycker ni som gör det?? Är det mycket elektronikprojekt med byggbeskrivningar och kopplingsscheman och liknande? Jag kollade lite på dems sida och blev lite rädd att dem började likna PC för alla eller liknande, att de bara testar mätinstrument ochsånt.. Jag vill ha projekt som kan ge mig insperation och hjälp m.m. Som t.ex. ett nummer som jag kollade i (från 1990 ) där de visade hur man gjorde ett labbagg som klarar 10A, Det verkade va en väldigt bra! Är det någon som vill sälja en relativt ny tdning som jag kan kolla i för att skaffa mig en uppfattning eller vill scana in en
Vad är ett "dubbel nummer" som de kallar sina tidningar för?
ja, jag tyckte också att det är välldigt dyrt Alla byggsatser som de snackar om, är det som man kan köpa någonstans eller är det bara byggbeskrivning som dom kallar för byggsats?? Har de nya tidningar på biblan också? Viste inte ens att det fanns sånna här tidningar på bibiotek
Du kan om du ber dom snällt få alla årgångar från gud vet när hemtagna till ditt bibliotek för 10:- årgången i alla fall kostade det mig det när jag gjorde det. Tycker dom var bättre förr dock.
Jag har prenumererat från 1984 och tycker det är en kanonbra tidning med många intressanta projekt! Ibland kan det kännas som att det är ganska mycket av en speciell gren inom elektroniken, men eftersom man spar alla nummer så fungerar det som ett utmärkt referensbibliotek (har ju visat sig flera gånger i detta forum) till den dagen man behöver läsa på lite
Priset kan tyckas vara lite dyrt men tar man en två eller kanske till och med treårsprenumeration så blir det ju betydligt lägre pris per nummer.
Jag tycker inte AoE är så bra längre, prenumererade ett år på den för ett tag sedan för att få lite mer inspiration. Har även några årgångar med äldre tidningar, där är det högre kvalité på innehållet i tidningen!
Nu har jag varit inne och lånat nummer 1 och 2 från i år och två nummer från 2006. Jag lyckades hitta ett nummer med över 50st småprojekt (för insperation)
Ett tips är att kolla upp Elektors engelska site http://www.elektor.com. AoE är som bekant en svensk översättning av den. Fördelen med den siten är att man kan ladda ner precis de artiklar som intresserar en själv. En relativt ny funktion är att man kan ladda ner ett helt nummer på en gång.
Det sämsta med AoE är helt klart deras hemsida. Den är väl nästan alltid inaktuell?
"Senaste numret, (kom till min låda idag) är ruggigt intressant, massa om robotar"
Är du spåonsrad av dem??
Jag får åka in till biblioteket och låna den! (mina andra skulle varit tillbaks idag, men det får bli på måndag.. undra om det bli straff avgift )
Är det ngn här som har byggt OBD2 läsaren från förra numret och vet om den passar till VAG.com bilar oxå??, och ja jag har kollat på elektors forum men de e helslöa på att svara.