Jag undrar om någon vet var jag kan få tag på information om hur man bygger en krets som man kan koppla mellan telefonen och telefonlinjen så att den spärrar vissa nummer och håller koll på telefonkostnaden, t.ex. att om en viss summa är uppnåd så går det inte att ringa mer osv??
Jag är ny inom elektronik, vet ni några bra sidor för nybörjare.
Vad behöver man för att programmera chip osv? Var köper man det, och hur mycket kostar det. Jag har haft lite digitalteknik i skolan och har baskunskaper i några programerings språk (C++, Java, VB mm)
För att jag antar att man måste använda sig av chip.
Eller vad är det jag behöver kunna för att klara av att bygga något sådant?
Behöver jag använda mig av microprossesorer, och vad är egentligen microporssesorer? Var köper man det osv..
Skulle inte någon kunna berätta EXAKT vad jag ska lära mig och vad jag ska använda för koponenter i stora drag, typ...behöver jag microprossesor, chip, digitalteknik osv! För att jag har ingen anning om vad jag ska söka på, var jag ska börja osv.
Jag vill inte ha några svar i stil med: "lär dig elektronikens grunder osv", för det förstår jag själv att jag måste lära mig. Men jag vill ha lite vägledning om vad jag måste lära mig, t.ex. är det digitalteknik, microprossesorer eller något annat..
=O

Tacksam för all hjälp!!!