Jag har tänkt att fräsa in en liten tft skärm i mitt skrivbord som jag kan ha mediaspelaren i. Men det är ingen skärm med vga kontakt så jag undrar hur jag ska göra om den till vga.
All information som jag har finns på följande länk [url]http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... 6.html[url]
Kortet kan olimex fixa om man känner för få ett färdigt kort.
Det är typ 0.25mm mellan ledarna och 0.25 mm breda ledare. går att fixa
Tror olimex kan fixa lödningen om du vill också.
Men herregud Tekko, nu får du ju lugna dig. Menar du att du inte kan löda dylika kretsar för hand. Jag vill helst inte att du svarar för min del då det oftast blir fel när du häver ur dig något.
Som Zyxel615 säger. En sådan kapsel löder man med lödpenna och lod. Släplödning fungerar säkert ypperligt, har märkt att många förespråkar denna metod. Jag är dock 100% övertygad om att man med lätthet löder varje pinne för sig också. Delningen är 0.65 mm och pinnbredden är 0.32 mm, vilket borde lämna oss med ett benavstånd på 0.33 mm. Det kanske inte låter så mycket men det behövs en del lödtenn för att skaffa sig kortslutning där emellan. Det är klart... löder man med lödtenn som är 1 mm i diameter kan jag förstå att man får problem. Men allt från 0.5 mm och neråt lirar.
Vidare hör till saken att om man löder den med varmluft så han man absolut inga problem. Jag löder MLF-kapsel hemma.
Sensmoralen: Tekko, tänk efter innan du spyr galla.