Till slut kunde jag alla register & BITar rörande MSSP nästan rakt av i huvudet

Tackar gudarna för displaykortet jag gjorde i denna trådendet har kämpat mycket bra och hjälpt enormt i felsökningen.
Genom idog nötning (och omprogrammering av 877a) så kom man lösningen närmre och närmre.
Och äntligen har man fått projektet att fungera precis som jag vill

Kretsen som jag använder för klockan är denna köpte den från futurlec bara på skoj. Använder denna för i framtiden skall PICen vila (för strömbesparing) och då är dylik krets trevlig så man slipper tänka på att tappa tiden. Sen håller den ju reda på skottår/månad/datum osv som ju är "så" kul att räkna på annars. Dessutom kan man kalibrera kretsen mha trimkond så den går exaktare.
Koden är inget jag vill visa upp publikt då den är "under utveckling" dvs full av debugkod och fulhack.
En "TUFF" feature är att den vita lysdioden kan tändas när som helst när man trycker på knappen. (Kan bero på att i debuggningen var jag osäker på om knappen fungerade alls så jag la till en interupptrutin för det).

Men lite bilder kan det bjudas på:
Översiktsbild. Ja "någon" snodde ström från USB-hubben

Närbild på hur det är kopplat:

Såhär ser det ut på displayen. Formatet är "HH:MM:SS", för övrigt ingen rolig display att fotografera: