Bild av förförstärkaren, som den såg ut när jag fick den:

Idag när jag klev upp så ville elektronikforumets mySQL-motor ta sovmorgon - bra, då kanske jag skulle få något vettigt gjort! Plockade fram förförstärkaren och tyckte att den såg lite väl risig ut. Kollade på nätet hur man enklast rengör mässing. Hexan och Autosol var visst vanligast. Ingen fanns hemma och jag hade inte så stor lust att åka och köpa kl. 10:00 en söndag. Hittade ett par MacGyver-trix på nätet, testade ett av dem. Plockade bort alla volymrattar och lät dem ligga i en blandning av varmt citronkoncentrerat och tvättmedel - ingen större framgång dessvärre. Pinnade istället iväg och letade en mack som hade Autosol! Några utslitna handdukar och ömma fingertoppar senare var jag nöjdare än nöjdast! Förförstärkaren låter förmodligen inte ett dugg bättre än den lät för 10 år sedan, men ack så mycket vackrare den är att beskåda!
Efter Autosolbehandling:

En bild till:

Att börja med polering känns egentligen väldigt bakvänt. Vanligtvis så är polering det sista man gör... MEN - Nu när förförstärkaren ser så fin ut på utsidan så kanske jag finner motivationen att ta sig an insidan! Men det blir nog efter flytten... och efter semestern. Tills dess ska jag samla idéer och tips. Skulle gissa att Elfa inte tillhandahåller så mycket komponenter till dessa prylar...

Vill man se hur den ser ut på insidan så kan man klicka här.
(Egentligen borde den här tråden passa in under Material/Bearbetning, men eftersom huvudsyftet ändå är elektronikrenovering så fick det bli här istället...)
Edit:

Edit2: stavning...