Trimma/förstärk en "Lightning Reaction Extreme"

Berätta om dina pågående projekt.
Johanss0n

Trimma/förstärk en "Lightning Reaction Extreme"

Inlägg av Johanss0n »

Hrm vet inte riktigt hur jag ska göra, är rätt ny här så vet inte hur det går till, aja får la göra mitt bästa. Jag har en "Lightning Reaction Extreme"(köpt på teknikmagasinet om det har någon betydelse, http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.p ... tnr=660181)
som jag skulle vilja förstärka ca 5 gånger, dvs få 5 gånger så mycket ström gnom handen. Vet inte så mycket om elektronik mer än att en transistor skulle säkert kunna göra jobbet, men vet inte om det är likström eller växelström osv. Finns det något här som gjort något liknande med en sådan här?

och vill hälst inte ha råd som att köpa den starkare varianten eller att det kan va farligt för pacemakers osv, jag vill kort sagt göra om min lilla harmlösa sak till en mördarmaskin man kan väcka döda mig :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Usch, det låter hemskt. :lol:
Jag tycker stötarna är alldeles lagom som de är i orginalutförande. :D
Johanss0n

Inlägg av Johanss0n »

mm tycker jag med men när jag och dom jag brukar lira med lirar hinner det gå en runda, när han som får stöten får stöten släpper han hantaget och enbart skriker(oftast överdrivet mycket) så jag vill tömma batteriet på dom :/ så ska dom få se på fan :D och förhoppningsvis lära sig att dom inte är gjord av glas och överlever lite el :O
Johanss0n

Inlägg av Johanss0n »

Ingen som vet? Eller ens har en arning om hur man fixar det?
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

bara att öppna och kolla hur den ser ut, gissar hej vilt att det är bara en sak som laddar upp en konding som man sedan zappar folk med
byt kondingen till en större modell

hadde du sagt till tidigare så byttes faskompenseringskondingar på några ställverk, med dom kunde man nog både väcka dom döda till liv och därefter zappa dom till aska
men det är jobbigt att släpa runt fyra sjpallar med kondingar , eller?

det är inga osm helst problem att göra saken brutalt kraftig, ett par sjpallar med kondingar så kan man lätt få upp topp effekten till något tiotals megawatt, men ingen kommer spela det mer än tills första personen förlorar, och det i ett antal synvinklar, är du beredd att tillbringa några år i fängelse så kan jag hjälpa dig med schema för ombyggnad, men jag hadde inte gjort det, om det inte vore för att ge bort den anonymt till någon ovänn(har inte många sådanna kver heller för den delen :twisted: )
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

:lol: :lol:

Det är inte utan orsak som du heter Grym. 8)
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

:D :D
--------------------------------------------------------

Jo, skulle nog underlätta om det går att få reda på vad som döljer sig under skalet. Skulle också gissa på att det förhåller sig så som grym beskriver.

Ensure that you are fully aware of the risks before attempting construction

Är väl här man får göra en avvägning ver den övre gränsen ligger innan man råkar släppa ut den "magiska röken" från någon, antar jag :D

Hurusom, princip: Kondingar som batteri för energin till strömpulsen,r, koppla vid behov en lämplig spole efter, så får du ut äkta HV...
Johanss0n

Inlägg av Johanss0n »

grym skrev:bara att öppna och kolla hur den ser ut, gissar hej vilt att det är bara en sak som laddar upp en konding som man sedan zappar folk med
byt kondingen till en större modell

hadde du sagt till tidigare så byttes faskompenseringskondingar på några ställverk, med dom kunde man nog både väcka dom döda till liv och därefter zappa dom till aska
men det är jobbigt att släpa runt fyra sjpallar med kondingar , eller?

det är inga osm helst problem att göra saken brutalt kraftig, ett par sjpallar med kondingar så kan man lätt få upp topp effekten till något tiotals megawatt, men ingen kommer spela det mer än tills första personen förlorar, och det i ett antal synvinklar, är du beredd att tillbringa några år i fängelse så kan jag hjälpa dig med schema för ombyggnad, men jag hadde inte gjort det, om det inte vore för att ge bort den anonymt till någon ovänn(har inte många sådanna kver heller för den delen :twisted: )
'

Menar du att det är olagligt att göra om den och blåsa sina kompisar att leka med den? Och dom spelar bara en gång vanligt vis det är därför jag vill trycka på dom en sån fet stöt att dom flyger av stolen :D
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

tja den är ju inte ce godkänd efter minsta lilla ingrepp från din sida, händer det något så är det enbart ditt fel, och är dom inte medvetna att möjligheten finns så kanske dom blir riktigt sura, jag hadde blivit det

valet är fritt och valet är ditt, jag rekomenderar dig att om du inte har kunskapen om vad du håller på med så gör det inte

visst är det kul med practical jokes, jag skäms nästan för alla jag utsatt folk för, men nästan alla har varit relativt ofarliga, hm förutom när jag kopplade in meggern till pisserännan i skolan, och det där med äppeläningstävling med strömförande äpplen, och , hm bäst jag slutar innan några får dumma ider
Johanss0n

Inlägg av Johanss0n »

grym skrev:tja den är ju inte ce godkänd efter minsta lilla ingrepp från din sida, händer det något så är det enbart ditt fel, och är dom inte medvetna att möjligheten finns så kanske dom blir riktigt sura, jag hadde blivit det

valet är fritt och valet är ditt, jag rekomenderar dig att om du inte har kunskapen om vad du håller på med så gör det inte

visst är det kul med practical jokes, jag skäms nästan för alla jag utsatt folk för, men nästan alla har varit relativt ofarliga, hm förutom när jag kopplade in meggern till pisserännan i skolan, och det där med äppeläningstävling med strömförande äpplen, och , hm bäst jag slutar innan några får dumma ider
Låter som en hel del sköna skämt :) men tror du att det kommer bli så farligt att någon dör eller polisanmäler det :/ menar mina kompisar, eller dom jag kör spelet med är rätt stora av sig så dem tål nog en del, men dom skriker som småflickor när dom får stötar på sig. Eller vet du något annat sådant kul man kan göra för att driva med dem då? En av mina kompisar går på internat och han hade fått koelstängslet kopplat till nyckel hålet och handtaget, så han blev lite förvånad när han skulle låsa upp sin lägenhet xD
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Låna hem ett gammalt sprängaggregat och koppla in det via ett relä (till utlösaren) till prylen (och andra tampen till handtagen), sedan vevar du upp till max och gömmer dosan, då blir det nog livat skall du se... :D
Johanss0n

Inlägg av Johanss0n »

Så ingen vet eller orkar kolla hur man gör för att modda den så som jag vill då?
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

Vidmakthåller att det nog skulle underlätta en aning om du kan ta några bilder/schema som visar litet mer exakt vad den innehåller i så fall, antar jag.

Edit: Ser den ut såsom grym antar, vilket jag också skulle gissa på, så är det väl ett bra tips att vässa upp styrkan i kondingarna (dvs byta till större/fler)
Lpe_91

Inlägg av Lpe_91 »

Kunde det inte funka med en tändspole av någo slag?
peter555

Inlägg av peter555 »

Du kan ladda upp en sån här till full spänning. Då vill dom nog inte spela med dig igen.
Skriv svar