T: Båtskyltar
T: Båtskyltar
Hej alla fräsmänniskor
Grannen fyller år om nån vecka och jag och grannarna tänkte låta tillverka namnskyltar till hans båt som han håller på att renovera.
Är det någon som kan åta sig ett sådant jobb?
Vad är vettigaste träslaget? Ek? Storleken bör vara cirka 600x200 mm och vi behöver två skyltar. Namnet har vi inte luskat ut ännu, skall fråga hans fru om den saken.
/Magnus
Grannen fyller år om nån vecka och jag och grannarna tänkte låta tillverka namnskyltar till hans båt som han håller på att renovera.
Är det någon som kan åta sig ett sådant jobb?
Vad är vettigaste träslaget? Ek? Storleken bör vara cirka 600x200 mm och vi behöver två skyltar. Namnet har vi inte luskat ut ännu, skall fråga hans fru om den saken.
/Magnus
-
Ah, men det innebär att du kan lösa min uppgift om måtten är 500 x 200?
Jag skall se om jag kan få fram en ritning så kan du få klura lite på det.
/Magnus
Ps. 1000 inlägg... Ja det var inte svårt, det är bara att skriva 99 irrelevanta inlägg för varje relevant inlägg man skriver. Då behövs det ju bara 10 riktiga inlägg..
Jag skall se om jag kan få fram en ritning så kan du få klura lite på det.
/Magnus
Ps. 1000 inlägg... Ja det var inte svårt, det är bara att skriva 99 irrelevanta inlägg för varje relevant inlägg man skriver. Då behövs det ju bara 10 riktiga inlägg..

-
Idag så började jag fräsa ut lite delar ur den där rusta hyllan, men resultatet blev skit. Träet fläktes som fan & snittytorna blev delvis bleka, gråvita & ser fördjävligt ut.
Nu var i & försig frässtålet väl använt sen tidigare, men nått sånt här resultat har jag aldrig sätt.
Kan det vara så att sånhär möbel ek är av någon snabbväxande variant & därför inte är kompakt & fin som den man hittar hemma i skogen?.

Nu var i & försig frässtålet väl använt sen tidigare, men nått sånt här resultat har jag aldrig sätt.
Kan det vara så att sånhär möbel ek är av någon snabbväxande variant & därför inte är kompakt & fin som den man hittar hemma i skogen?.
En regel på 26*80*500mm kostade ca150kr.
Jag fick beställa dessa här i från.
http://www.isaksadeltra.se/Bat.htm
"Obs jag får inte in mycket tjocakre bitar än 26mm i maskinen!."
Jag fick beställa dessa här i från.
http://www.isaksadeltra.se/Bat.htm
"Obs jag får inte in mycket tjocakre bitar än 26mm i maskinen!."