blyull?
blyull?
såg en sak som jag inte stänkt på innan, i en handbok för brandgenomföring av kablar så stod det att man skulle annvända blyull för brandtätning?
annvänds den metoden idag?
hur grovt är den blyullen?
och varför just bly? inte aluminium eller mässing?
någon som vet vart man kan köpa några hekto blyull
annvänds den metoden idag?
hur grovt är den blyullen?
och varför just bly? inte aluminium eller mässing?
någon som vet vart man kan köpa några hekto blyull
- Mizzarrogh
nu hittade jag det, det var inte för kabelgenomföring, det var i häftet kopparrörsskolan den är från slutet nittital och där stod det blyull, jag har ju liksom alldrig sett det innan så jag blev konfunderad, skall fråga mig för på rätt ställe
roxtec är bra, lite pilliga att stå och skala gummiblan till rätt storlek men får man ihop det tight så sitter dom som berget efteråt, bra att kunna få igenom färdiga kablar med kontakter och dom är väldigt vattentäta med
perfekt när man ska samla ihop el, hudralik och pneumatik i början och slutet på kabelkedjor
och fettet man får med räcker även till att smörja in fötterna vintertid mot torrsprickor
roxtec är bra, lite pilliga att stå och skala gummiblan till rätt storlek men får man ihop det tight så sitter dom som berget efteråt, bra att kunna få igenom färdiga kablar med kontakter och dom är väldigt vattentäta med

perfekt när man ska samla ihop el, hudralik och pneumatik i början och slutet på kabelkedjor
och fettet man får med räcker även till att smörja in fötterna vintertid mot torrsprickor