Firefox vill inte öppna PDF-filer

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
Fritzell

Firefox vill inte öppna PDF-filer

Inlägg av Fritzell »

Tja, fick ett problem med nya firefox tillsammans med Adobe Reader 7.0.

Om jag trycker på den här länken:
http://www.itee.uq.edu.au/~elec3400/datashts/BC549.pdf öppnar Adobe Reader och denna ruta dyker upp:

"Det går inte visa PDF-filen i webbläsaren med hjälp av Adobe Reader. Reader avslutas. Stäng webbläsaren och försök igen".

Om jag däremot väljer Spara som och öppnar är det inga problem. Men ofta är många pdf-filer i javaform och då kan man inte komma in på dom alls :ledsen:

Verkar ungefär som att Reader är så "ivrig" att öppna att den inte tillåter filen att lägga sig i nån tempmapp innan den öppnar utan det blir fel direkt.

Nån som har några idéer?
Maalobs

Inlägg av Maalobs »

Installera om Reader 7 så att den reparerar sig, eller uppgradera till Reader 8 för samma effekt.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Byt webläsare...

:doubt:
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Vad ska du med Acrobat till, när det finns Foxit Reader!?
Användarvisningsbild
ehf
Kontakt:

Inlägg av ehf »

Vad ska du med Windows till, när det finns Linux !? ;)
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

>> ehf

...för att köra Foxit Reader, höll jag nästan på att påstå. Men det finns ju till Linux också om man tittar efter! :whoho:

Edit: Man är är bra på syftningsfel mitt i natten.
Senast redigerad av $tiff 9 januari 2007, 10:53:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Fritzell

Inlägg av Fritzell »

Tack för svaren!
Byt webläsare...
Sällan.. :)

Installerade Foxit Reader och det funkade utmärkt. Tack för tipset $tiff :tumupp:
Användarvisningsbild
$tiff
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Vassego!
Jag tycker den är underbrar, den har ju allt man kan begära: Den är snabb! Och ganska liten... :humm: ...... :rofl

När jag ändå är igång, kan jag tipsa om tre andra plugin jag inte kan leva utan till FF, som inte har mycket med PDF att göra, men ändå!

All-in-One Gestures: Navigera snabbare med endast musens hjälp, via definierbara snabbkommandon.

Adblock Plus: Tänk dig aftonbladet, fast utan reklam. Det funkar! Och på mååånga andra sidor också.

Download Statusbar: Trött på popup bara för att du laddar ner? Med den här slipper du popup och får istället en snäll liten statusbar som berättar hur det står till med dina senaste nedladdningar.

Tab Mix Plus: Tycker du att "tabbed browsing" är underbart? Med den här kan du göra det ännu mer underbart!
Skriv svar