Hej!
Tänkte kolla om det finns någon som har lite koll på kylskåp.
Har ett knappt två år gammalt Husqvarna Opal plus som lampan har blinkat i några dagar, när man öppnar dörren.
Nu har displayen börjat blinka i ca 1 Hz, likadant gör innerlampan om man öppnar dörren, allt tillsammans med ett "trivsamt" knäppande som låter som ett relä.
Verkar inte som om kompressorn går heller.
Någon som har något tips?
Man kan ju bli förvånad över att det inte finns någon firma som har jour när sånt här händer på kvällar/helger.
Man bor ju ändå i huvudstaden...
-- Jonas
Hjälp med kylskåp?!
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Är det inte garanti kvar på det om det inte är 2 år än?
[dit]
När jag såg att lampan blinkar tänkte jag först att det är väl glapp i dörrkontakten, för det hade jag på mitt skåp. Öpnnade, gjorde rent från oxid och satte i en starkare fjäder, sen var det bra med det. Men när du skriver att det blinkar i 1Hz så måste det ju vara något elektroniskt.
Hände det helt plötsligt bara?
Kanske kompressorn pajat, och en säkerhetskrets slår av hela tiden.
Antar att du inte flyttat omkring skåpet eller haft det utomhus och sen satt igång skåpet direkt.
I sånna fall blandar sig kylmediet med oljan i kompressorn och det kommer in olja i kolven. Och olja kan ju som bekant inte komprimeras...
[dit]
När jag såg att lampan blinkar tänkte jag först att det är väl glapp i dörrkontakten, för det hade jag på mitt skåp. Öpnnade, gjorde rent från oxid och satte i en starkare fjäder, sen var det bra med det. Men när du skriver att det blinkar i 1Hz så måste det ju vara något elektroniskt.
Hände det helt plötsligt bara?
Kanske kompressorn pajat, och en säkerhetskrets slår av hela tiden.
Antar att du inte flyttat omkring skåpet eller haft det utomhus och sen satt igång skåpet direkt.

Senast redigerad av MadModder 10 december 2006, 20:12:10, redigerad totalt 2 gånger.