Kryptisk rubrik!
OK, detta finns: Dator, XP pro, USB t-bord, USB mus. Allt fungerar som tänkt och den är trevligt tyst.
Dosan är en Fjutte-Siemens, t-bord + mus är std. grejorna som följer med.
Musen är rullhjul med knappfunktion och här är kruxet: jag vill ha dubbel-klick på den knapp! Men det finns inte i drivrutinen (std. HID-mus).
Musen är en Fjutte-Siemens men läser man under den står det "Logitech M-UAE96!, pang in med MouseWare från deras hemsida.... den ser musen men får tydligen inte lov att ta över den.
Jag är helt enkelt för trött till att leta nätet igenom, jag har haft en tung helg med julpyntning, gravid fru, barnen, byta hjul på kärran och jobba till ca: 03:00 lördag och söndag morgon för att fixa ett problem som det hade gått totaltroll i (funderar på att stänga ner mitt firma).... jag räcker helt enkelt inte till att fixa allt.
Så är det någon vänlig själ som har ett enkelt knep vore det trevligt, jag har testat att uppdatera drivrutinen men jag har den ju inte på CD, den är nerladdad och jag har inte hittat vilken jag ska leta efter från MouseWare-grejset.
Nå, nu måste jag lägga barnen, tösa är sjuk som en gris och pojken har spring i benen...... det kommer att ta tid.
Mus - dubbelklicka
Hittade något som gör att man stänger av dubbelklick för en logitech mus... Det är kanske bara att modifiera den lösningen för att aktivera dubbelklick...
Vet inte om värdet i punkt 12 bestämmer hur klickning ska verka... ...eller om varje siffra motsvarar en speciell musknapp... Det går kanske att testa lite...
Kod: Markera allt
1. Click on the "Start" button on the Windows taskbar
and select "Run".
2. On the Open line, type "C:\WINNT\REGEDIT.EXE" and click
the "OK" button.
3. From the Registry Editor screen, double click on
HKEY_LOCAL_MACHINE.
4. Double click on SYSTEM.
5. Double click on CurrentControlSet.
6. Double click on Services.
7. Double click on lmoufltr.
8. Double click on Parameters.
9. Find your device model from the list under "Parameters" and
double click on that folder.
10. Click on the "0000" folder and information should be
displayed on the right side of the Registry Editor screen.
11. Under the "Name" column, double click on the "DoubleClick"
entry and the "Edit String" dialogue box should appear.
12. Modify the "Value Data" line to read "0000" and click the
"OK" button.
13. Exit the Registry Editor (saving is automatic) and restart
Windows NT 4.0.
The middle button should now generate a standard middle
button event.
Nej, det var INTE vad jag menar. På alla möss jag har (haft) med rullhjul finns det en klick-knapp på rullhjulet. Denna kan då programmeras till att vara en himla massa funktioner, på min Logitech lasermus kan man välja en av 22 olika funktioner och jag har dubbelklick programmerat in.
Det samma vill jag ha på min andra dator (jepp, sitter framför 2 st): dubbelklick när jag trycker ner rullhjulet.
Det samma vill jag ha på min andra dator (jepp, sitter framför 2 st): dubbelklick när jag trycker ner rullhjulet.