datorn som jag ska bygga in är:
A8R-MVP (Moderkort)
HIS ATI Radeon X1300 Pro IceQ (graffik kort)
AMD Athlon 64 3800+
1x crossair 512mb
1x TwinMOS 512mb
DVD Brännare lightscribe
300gb sata II
sWeex 600w nätagg (jag vet

har jag glömt nått?
nu till byggandet:
Jag ska bygga in denna dator i ett gammalt shassi till en dator från typ 80-talet

tyvär glömde jag att ta en bild på gammla datorn innan jag rev ut den, men här är i alla fall allt jag rev ur den.
också en närbild.
här är shassit som blev över

längst ute i högra hörnet ska sågas bort nåra centimeter för att få in en stående cdläsare.
och här ska en stor yta sågas bort för att få in ett stående nätagregat.
så... nu har jag gjort en mall i papp på hur en aleminium skiva ska sågas ut för att hålla nätagregatet.
så efter nån timmas sågande, filande och pillande sitter det på där jag sågade ut tidigare, o nätagget sitter också fast. kanske inte värdens snygaste sågning men men...
och här är nätagget bakifrån (eller framifrån om du vill det)
jag tog ett CD, Floppy & hårddisk rack från en annan dator och modifierade lite så att jag kunde skruva fast det "stående"
lite dålig bild, men här sitter racket fast med två bultar.
så gjorde jag en moderkorts platta i alleminium, lite pilligt att få skruvhålen rätt, ett blev så fel så att jag fick skita i att använda det men, dem andra sju gick att präga in...
så då sitter allt på plats, och datorn går... (det är denna jag skriver på nu)
också uppifrån.
då ska jag bara sätta på en plåt framför cd läsarna, göra en fläkt kontrol o sätta i fläktar & sist o kanske viktigast modifiera kåpan så att jag kan få på den occkså.... kommer med fler bilder under projektets gång..
lägg märke till att jag gjort detta på en och en halv dag