TV-out autoswitch
TV-out autoswitch
Tjenix.
vettetusan om rubriken på detta ämne verkligen stämmer med verkligheten, men det var det bästa jag kunde komma på. =)
Jag råkade för mycket länge sedan komma över ett kopplingsschema som beskrev hur man kirrade en liten krets på scartkontakten som talade om för tv'n att den automatiskt skall slå om till A/V kanalen för att ta in scartsignalen när den får en puls på en av scartpinnarna.
Är det någon som förstår riktigt vad jag menar? Och är det någon som råkar ha ett sådant schema alternativt länk till ett?
Vore hemsk tacksam om någon vänlig själ ville dela med sig av någonting sådant. =)
vettetusan om rubriken på detta ämne verkligen stämmer med verkligheten, men det var det bästa jag kunde komma på. =)
Jag råkade för mycket länge sedan komma över ett kopplingsschema som beskrev hur man kirrade en liten krets på scartkontakten som talade om för tv'n att den automatiskt skall slå om till A/V kanalen för att ta in scartsignalen när den får en puls på en av scartpinnarna.
Är det någon som förstår riktigt vad jag menar? Och är det någon som råkar ha ett sådant schema alternativt länk till ett?
Vore hemsk tacksam om någon vänlig själ ville dela med sig av någonting sådant. =)
om man tittar på http://tvtool.info/go.htm?http://tvtool ... itch_e.htm så verkar det som att kanalen väljs om man sätter 12 Volt på pinne 8
Jepp man switchar till AV genom att mata 12v till en pinne.
Man kan även ställa tv´n i automatiskt 16:9 format genom att bara mata 7v har jag för mig till samma pinne.
Allt står på www.hardwarebook.net
Pin8
0-2v=TV
5-8v=WideScreen
9.5-12v=AV Mode
Man kan även ställa tv´n i automatiskt 16:9 format genom att bara mata 7v har jag för mig till samma pinne.
Allt står på www.hardwarebook.net
Pin8
0-2v=TV
5-8v=WideScreen
9.5-12v=AV Mode
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
OffTopic: Lite krångligare, men det går ju att effektivt förhindra citering av det sista inlägget, nämligen genom att gå in i php-koden för visning av trådarna, och lägga in en liten kontroll ifall det är det sista inlägget, och helt enkelt inte visa knappen "citera" där, och sätta dit en förklarande text istället kanske, typ "Du kan inte citera det sista inlägget" 
[edit]
Nu har jag fixat det på mitt forum, så jag delar väl med mig av koden i forumet för tips och förbättringar.

[edit]
Nu har jag fixat det på mitt forum, så jag delar väl med mig av koden i forumet för tips och förbättringar.