Beställde Eagle idag

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Beställde Eagle idag

Inlägg av björn »

Så, då får man snart tjäna pengar på sina designer i Eagle med :)
Mindre rolgt är att jag blir sittande med eagle Light's begränsningar i en dryg vecka till, jag hoppades att man kunde få licensnyckeln mejlad direkt man lagt en beställning och betalt men det var "mot Cadsoft policy" enligt återförsäljaren i danmark :(
Så det blir till att vänta med att göra det sista på kortet, för visst kan man inte komma runt det på annat vis?
(jag vet att det finns crack men dels verkar det inte fungera riktigt (enligt inlägg på forum) och det känns dumt att göra designen för att sen inte kunna öppna i den skarpa versionen)

Men förbannat kul att man äntligen har fått tummen ur och äntligen köpt ett CAD-program...
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Jag funderar också på att köpa Eagle. Max-storleken på korten i freeware-versionen börjar kännas lite för liten...

Vad kostade det?

edit: Grattis! :D
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

410.00 plus frakt och moms 14 + 106 (om man beställer privat)

EDIT: Det är alltså UTAN autorouter, autorouter kostar 205 till
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Har funderat på det, men då jag hellre packar ihop allt istället för att breda ut det så har gratisversionen dugit bra hittills. Har aldrig fyllt mera än halva ytan tror jag...

Autoroutern betalar jag gärna för att slippa...då jag använt den så har resultatet blivit lite...konstigt...
För att autoroutern skall fungera skall man ha komponenterna väldigt bra placerade. Har man komponenterna väldigt bra placerat, har man gjort största delen av jobbet redan och det går snabbt att rita ledningsbanorna. :)
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Ja autoroutern är ett stort skämt, kanske fungerar om man konfigurerar allt rätt men då har man snart lagt mer tid på det än vad det tar att routa manuellt.
Användarvisningsbild
Maze

Inlägg av Maze »

björn skrev:410.00 plus frakt och moms 14 + 106 (om man beställer privat)

EDIT: Det är alltså UTAN autorouter, autorouter kostar 205 till
Vilken version är det du beställt till det priset ? Har för mig att det finns en standardversion där det går att göra europakort med 4 lager och sen en proversion där allt är obegränsat.
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Det är _inte_ pro versionen utan standard versionen. Den räcker långt till mig änsålänge :)

EDIT: Begränsningarna är mycket riktigt fyra lager och max 160*100 mm
Skriv svar