för att ändra så att det alltid blir sorterad efter "detaljerad lista"
någonting med registert kanske, ni gubbar och gummor som kan, visa gärna, så blir jag glad.
För att förklara närmare, när jag vill öppna ett dockument eller fil så vill jag att öppningsrutan "bilden" alltid automatiskt skall vara sorterad efter detaljerad lista och inte behöva trycka fram det manuellt.
Jag har samma problem. Lite störande i vissa fall.
Gissar att det är en register-grejj som hör till själva programmet man vill öppna med. För det är väl inte i mapparna på skrivbordet som du har dessa problem? Där brukar inställningarna sparas automagiskt.
edit: Såg att du hann klämma in ett inlägg undertiden som jag skrev.
Eller, Öppna utforskaren (eller skriv explorer i KÖR) gör alla inställningar sedan gå till Verktyg -> Mappalternativ gör de avancerade inställningar som du vill ändra på klicka på rutan "Använd i alla mappar". Sen så är det så hädanefter.
Är det inte meningen att den där dialogrutan ska använda samma inställning som i utforskaren? Jag ställer alltid in "detaljerad lista" i utforskaren så som limpan beskriver och har det alltid i öppna-rutan också vad jag kan minnas...
Precis tvärtemot min erfarenhet. Jag kör också alltid detaljerad vy i utforskaren men får ändå den "vanliga" listan i öppna-dialogen. Testade alldeles precis.
vfr: Det kanske jag också skulle ha gjort, de flesta program visar mycket riktigt den vanliga listan. De övriga har jag förmodligen självt ställt om utan att tänka på det. Verkar bara vara vissa som ens sparar inställningen dessutom.