Har en nu 2år gammal MX1000 som har börjat tappa det den sänder. Ibland funkar den utmärkt, men ibland går det knappt att göra något med den...
Den precis som om den inte registrerar rörelse eller klickningar emellanåt (det går men man får röra musen väldigt mycket längre samt klicka flera ggr).
Nån som har nån aning om detta kan avhjälpas?
Undviker gärna att köpa en ny då jag verkligen trivs med denna.
MX1000 "tappar" data.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Precis så uppför sig min spritt nya om jag har för långt till mottagaren, eller om jag har min skrivbordslampa (lysrör) i närheten av mottagren. Signalproblem alltså.
Jag har nu satt mottagaren/laddstationen en halvmeter ovanför mitt huvud, på en hylla, och det har funkat klockrent.
Det står i manualen att det inte får finnas någon slags elektrisk utrustning inom en halvmeters radie från mottagaren...
Jag har nu satt mottagaren/laddstationen en halvmeter ovanför mitt huvud, på en hylla, och det har funkat klockrent.

Det står i manualen att det inte får finnas någon slags elektrisk utrustning inom en halvmeters radie från mottagaren...
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Spooky. Precis så har min MX1000 också börjat göra nyligen + en riktigt irriterande sak i webläsaren. Rullar man på rullhjulet för att scrolla i sidor så hoppar den back till föregående sida om man scrollar för länge. Korta perioder med 1 klick i läsaren emellanåt och fortsatt rullning så funkar det, men inte ett längre rull. Helt sjukt, fast jag vet inte om det är besläktat med ditt problem.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Inte bara så att mottagaren sitter för nära? Minst 50 cm ifrån.
Sen måste ju mottagaren riktas mot råttan... eller ja, nästan iaf. Annars funkar det inte riktigt.
Men detta kanske redan är provat?
Jag har haft mitt tangentbord i 5 år nu. Och jag har inga problem alls. Fram tills idag. Men det hjälpte med att jag vred mottagaren så att den pekade mot musen. Så inga problem här.
Sen måste ju mottagaren riktas mot råttan... eller ja, nästan iaf. Annars funkar det inte riktigt.
Men detta kanske redan är provat?
Jag har haft mitt tangentbord i 5 år nu. Och jag har inga problem alls. Fram tills idag. Men det hjälpte med att jag vred mottagaren så att den pekade mot musen. Så inga problem här.