MX1000 "tappar" data.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

MX1000 "tappar" data.

Inlägg av 13th.Marine »

Har en nu 2år gammal MX1000 som har börjat tappa det den sänder. Ibland funkar den utmärkt, men ibland går det knappt att göra något med den...
Den precis som om den inte registrerar rörelse eller klickningar emellanåt (det går men man får röra musen väldigt mycket längre samt klicka flera ggr).

Nån som har nån aning om detta kan avhjälpas?
Undviker gärna att köpa en ny då jag verkligen trivs med denna.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Precis så uppför sig min spritt nya om jag har för långt till mottagaren, eller om jag har min skrivbordslampa (lysrör) i närheten av mottagren. Signalproblem alltså.
Jag har nu satt mottagaren/laddstationen en halvmeter ovanför mitt huvud, på en hylla, och det har funkat klockrent. :)
Det står i manualen att det inte får finnas någon slags elektrisk utrustning inom en halvmeters radie från mottagaren...
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

Inlägg av 13th.Marine »

Det konstinga är att den inte uppfört sig såhär innan.
Utan de har vatt den senaste månaden den har blivit värre och värre.

Har mottagaren en halvmeter från råttan, framför skärmen dvs, fast det har inte varit några problem tidigare (kan inte ha den på nått annat sätt då USBsladden är för kort.)
Användarvisningsbild
TLovskog
EF Sponsor

Inlägg av TLovskog »

Spooky. Precis så har min MX1000 också börjat göra nyligen + en riktigt irriterande sak i webläsaren. Rullar man på rullhjulet för att scrolla i sidor så hoppar den back till föregående sida om man scrollar för länge. Korta perioder med 1 klick i läsaren emellanåt och fortsatt rullning så funkar det, men inte ett längre rull. Helt sjukt, fast jag vet inte om det är besläktat med ditt problem.
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

Inlägg av 13th.Marine »

Har jag inte tänkt på men så gör faktiskt min med...
Användarvisningsbild
MNorrgren

Inlägg av MNorrgren »

Inte bara så att mottagaren sitter för nära? Minst 50 cm ifrån.
Sen måste ju mottagaren riktas mot råttan... eller ja, nästan iaf. Annars funkar det inte riktigt.

Men detta kanske redan är provat?

Jag har haft mitt tangentbord i 5 år nu. Och jag har inga problem alls. Fram tills idag. Men det hjälpte med att jag vred mottagaren så att den pekade mot musen. Så inga problem här.
Användarvisningsbild
TLovskog
EF Sponsor

Inlägg av TLovskog »

Mitt problem har helt plötsligt uppstått och inget är ändrat vad gäller mus och tangentbord.
Skriv svar