UI till Waveshare arduino esp32

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
eengestrom

UI till Waveshare arduino esp32

Inlägg av eengestrom »

Jag behöver hjälp med att programmera ett UI till en Waveshare Arduino esp32 skärm. Jag har försökt kolla lite i SquareLine Studio och skulle väl teoretiskt kunna få ihop något UI som ser helt OK, men då kommer jag inte ha något hår kvar. Problemet för mig sen är att jag vill få in 3st givare som ska visas på denna display och det är där jag går bet. Informationen ska endast visas på displayen, jag ska inte göra några ändringar.
Jag vill få in information från:
1st tempgivare
1st tryckgivare
1st nivågivare
Och sen om det går att programmera in en timräknare också.

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med detta?

Må väl
//Emil
RoAd

Re: UI till Waveshare arduino esp32

Inlägg av RoAd »

Du råkar inte använda Home assistant? I.s.f. finns tillägget ESPHome som har stöd för LVGL. "Programmeringen" görs via det avskyvärda språket YAML, men trots det går det väldigt fort och enkelt att knåpa ihop GUIs den vägen.

Det är faktiskt även möjligt att skriva ihop enheter utan HA om man vill det, och då bara utnyttja den förenklade programmeringen.

Allt hänger förstås på om ESPhome har stöd för all din hårdvara, men chanserna för det är faktiskt relativt goda. Det har stöd för en jäkla massa saker.

https://esphome.io/
eengestrom

Inlägg av eengestrom »

Tack för svar.

Jo, jag använder HA (på en Raspberry Pie) i dagsläget till en del automation hemma. Jo, jag har hört talas om Yaml men ej fördjupat mig i det, kanske får ge det en chans i helgen.
RoAd

Inlägg av RoAd »

Gör det, med det lilla UI du beskriver borde AI utan större problem kunna hjälpa dig med koden.
Skriv svar