Jag skall löda en del små smdkomponenter och har skaffat mig en lite smidigare utrustning. Det minsta handtaget C115 känns mycket bra för de allra minsta kretsarna. Det grön överdraget är mjukt och greppvänligt. Det är väldigt kort avstånd från hand till objekt och kabel är tunn och smidig. Lödstationen levererades med 3 olika handtag C115, C210 och C245 med 4 st spetsar till varje handtag. C245 motsvara ungefär Quickos C12. Uppvärmningen från vila 200 C till 360 C tar 3- 5 sekunder beroende på viken spets som sitter i. (Massan).
Nya YIHUJA 982-3
Gamla Quicko med C12 handtaget.
Nya med minsta handtaget C115.
Tillbehör till nya plus gamla C12 längs ned.
Ny lödstation har anlänt
- SeniorLemuren
Ny lödstation har anlänt
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Mizzarrogh
Re: Ny lödstation har anlänt
Funkar den väl över tid såg det ju ut som att man fick riktigt mycket för pengarna!
Såg rejäl och stadig ut med.
Såg rejäl och stadig ut med.
Från Weller får man knappt ett handtag för det priset
Så om det håller något så är det OK
Så om det håller något så är det OK
Bra med inbyggd handtagshållare.
Vet inte hur många gånger handtag+hållare har ramlat av min Weller och spridit ut spetsarna.
Vet inte hur många gånger handtag+hållare har ramlat av min Weller och spridit ut spetsarna.
-
thomas_gbg
Grattis, otroligt mycket för pengarna. Har nog aldrig varit så billigt som nu att ha elektronik som hobby. Har själv ett antal kinakopior och aldrig haft det minsta problem. Ta som exempel JBC C210 spetsar, kostar original ungefär 400 kr. Den senaste jag köpte från AliExpress kostade 20 kr inklusive frakt.
Jag har samma station som jag använder C110 till för att löda på MicroSD (recovery). Mycket valuta för pengarna, helt klart.