Jag fick PLA-silk att fästa och fungera bra med första lagret 240 grader och sedan 220 grader samt bädd 70 grader hela tiden. Alltså betydligt högre än vad som angavs på spolen.
Hej tackar för svar.
Den står kvar på plattan, det är inga problem.
Har skrivit ut från 4 håll. Utan stöd men trådarna
blir på olika ställen.
Ska ställa den på högkant Med stöd. Och se.
Är ny i branschen, tänkte om man kunde sakta ner
utskriften något Elr höja värmen på någon parameter?
Kenneth
Att skriva en så lång bro (skriva i luften) kräver ofta högsta möjliga hastighet på huvudet för att det inte ska "ramla ner". Bästa lösningen är att använda stöd i utskriften.
Senast redigerad av hummel 29 december 2025, 19:04:43, redigerad totalt 1 gång.
Läs på om "bridging", det du gör är att skriva ut långa överhäng som egentligen svävar när utskriften sker. Löses genom att använda "stödben" - "supports" eller att vända utskriften ned så att den ligger platt mot byggytan t.ex.
En anna liknelse, tänk dig en stående bokstaven T, hur ska plasten kunna hålla up sig själv när den når den övre delen? Då är det bättre att T:et ligger ner.
Får ju gratulera till att du lyckats skriva ut en så lång bro utan stödben.
Själv gjorde jag experiment med min Ender-skrivare hur lång bro jag kunde skriva ut med olika inställningar. Alltså en modell med två klossar med en bro mellan dem. Det blev 5 cm. Jag har för mig att det fanns någon "bridge"-inställning i slicern.
Tack alla, jag lärde mej lite till, kommer att cadda stöd
Enkla att ta bort efter. Men jag ställde den på högkant å la några brim öron, det blev perfekt. Tur kanske
Bambu Lab Ps2 har som sagt värmeplatta, fläkt å inkapslad.
Kanske oxå kvaliteten på Filamentet hjälper till.
IMG_0628.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.