Hej
Jag har just nu en fullvuxen digital pinball (två skärmad) och är lite kul att spela ibland men svårt att ta med sig.
Jag gjorde då att jag skar ut och skapade en låda där jag kopplade in mina knappar och ett kontrollkort och kunde då ta med mig och koppla in mot en dator som hade programvaran i sig.
Nu tänkte jag försöka göra en allt i ett som jag kan ta med mig har testat lite.
Hittade ett antal pinball spel i Apple App store som jag installerade på min telefon, kopplade en lightning-USB anslutning och vips kunde jag då med hjälp av shift spela spelet på telefonen.
Då fick jag tanken att kanske bygga en låda och sätta en gammal iPad i den med ett pinball spel.
Knappar kan man fixa fram och lådan ska nog inte vara problem men nu behöver jag en slags modul med USB anslutning och kan emulera ett tangentbord?
Först var tanken att plocka isär ett tangentbord men är det det bästa, kanske någon kan rek att köpa denna som är lätt att modda och är heller inte så stor.
Bygga ett litet mini digitalt pinball
Re: Bygga ett litet mini digitalt pinball
Helst ska man ju ha något som inte identifierar sej som tangentbord utann nåt annat, annars får man lagg.
Jag trodde inte det skulle vara så farligt men det är mycket störande.
De komersiella moduler som finns är dyra, men det finns nån öppensåsad också vill jag minnas.
Jag trodde inte det skulle vara så farligt men det är mycket störande.
De komersiella moduler som finns är dyra, men det finns nån öppensåsad också vill jag minnas.
hmm de jag testade i alla fall på telefonen så var det inte speciellt lagg men får ha de i tankarna.
Min stora maskin är har ju en windows dator.
Den är kopplad till ett Zero Delay USB controller kort som sedan knapparna är anslutna emot.
Fungerar bra men eftersom det krävs att programmet går att programmera så tror jag tyvärr inte det går att använda.
Skulle vilja testa men har inte alla saker hemma tyvärr.
Såg dock nu en youtube där de använder en Arduino Pro Micro.
Det är ju något man kanske ska använda, ska testa med en Raspberry Pi Pico som jag har.
Den är kopplad till ett Zero Delay USB controller kort som sedan knapparna är anslutna emot.
Fungerar bra men eftersom det krävs att programmet går att programmera så tror jag tyvärr inte det går att använda.
Skulle vilja testa men har inte alla saker hemma tyvärr.
Såg dock nu en youtube där de använder en Arduino Pro Micro.
Det är ju något man kanske ska använda, ska testa med en Raspberry Pi Pico som jag har.