Tektronix TLA715
Tektronix TLA715
Jag verkar ha fått virus in min logikanalysator, TEK TLA715. Helst skulle jag vilja få tag på installationsmedia från en säker källa, men det verkar vara svårt att hitta? Någon som vet? Som nummer två, vilken Antivirus mjukvara är det som gäller för Windows 2000 år 2025?.. 

- anders_bzn
- Kontakt:
Re: Tektronix TLA715
Jag kanske kan hjälpa dig. Jag har en TLA715. När jag fick den städade jag ur den, bytte batteri och gjorde backup på hårddisken. Jag har en dump av innehållet som du kan få.
I teorin behöver du bara dd:a den till din hårddisk och köra!
I teorin behöver du bara dd:a den till din hårddisk och köra!
Jag har tagit bort malware-filen, wintbp.exe, men det kan ju finnas mer skit eller den kan ju ha lagt sig på fler ställen, därav original installationsmedia... Jag tar gärna din dump. Kan du få upp den så att den går att ladda ner någonstans ifrån? Gissar att det är runt 600MB komprimerad?
Angående virus, är bästa sättet att koppla in disken i en modern PC och scanna? Vilket Antivirus är bäst på att scanna gamla virus idag?
Angående virus, är bästa sättet att koppla in disken i en modern PC och scanna? Vilket Antivirus är bäst på att scanna gamla virus idag?
- anders_bzn
- Kontakt:
- anders_bzn
- Kontakt:
Nja. Jag testade den när jag fick den för ett år sedan...
Jag skickar en länk i PM.
Jag skickar en länk i PM.