Windows 11; misstänkt lågt pris
Windows 11; misstänkt lågt pris
Fungerar en "Windows 11 Pro Digital License – Ladda ner" som kostar 159 kr?
- hcb
- Moderator
- Kontakt:
Re: Windows 11; misstänkt lågt pris
Kanske …
Jag har med framgång köpt W10-licens[er] på eBay för ca samma summa från olika säljare i EU (mest Tyskland tror jag) och alla har låtit sig aktiveras. Några har jag senare uppgraderat till W11, också detta utan problem. (Alla snurrar i virtuella maskiner.)
Jag har med framgång köpt W10-licens[er] på eBay för ca samma summa från olika säljare i EU (mest Tyskland tror jag) och alla har låtit sig aktiveras. Några har jag senare uppgraderat till W11, också detta utan problem. (Alla snurrar i virtuella maskiner.)
Har köpt licens här som funkar: https://livecards.net/en/pc-operating-system
Jag brukar köra bat filen som finns upplagd GitHub för att aktivera Windows 11 

Jag köpte från programvaruexperten för ca 140kr (nu kostade den 170kr). Har köpt vid två tillfällen och har inte varit något problem. Första gången var när jag i höstas beställde ny dator på jobbet. Sparade 1000kr på att beställa den utan OS.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Köpte en Pro retail-licens på tyska ebay för 10€ inkl moms.
Funkar bra än så länge.
OEM kan det bli problem med om man byter ut för mycket hårdvara.

Funkar bra än så länge.
OEM kan det bli problem med om man byter ut för mycket hårdvara.
När jag har råkat ut för det, t.ex. vid byte av moderkort så har MS support löst det. Det var visserligen ett tag sedan.OEM kan det bli problem med om man byter ut för mycket hårdvara.
/π
Sidospår: Förr gick det att använda licens för Windows 7 för att köra Windows 10 och 11. Minns att Microsoft halvnyligen pratade om att stänga av detta, men vet inte om det faktiskt hänt eller inte.
"Har hört" att man kan kolla på annonser för alla begagnade datorer man ser på nätet och "låna" licenser från dessa.
"Har hört" att man kan kolla på annonser för alla begagnade datorer man ser på nätet och "låna" licenser från dessa.

När jag försökte göra det så ville det sej inte, jag tror det var min flipperdator, jag fick först installera win7, sen uppgradera till 10 och sen 11.