Philips oneblade hur veta plus resp minus
-
Skulle raka mig imorse men laddaren har verkat gått till skroten av misstag. Har en laddare som i insticket passar i apparaten men vet inte vilket som är plus o minus på apparaten. Samt att det står 4,3v/0,5w på apparaten o laddaren 5v/1000ma. Är det för hög volt samt watt på laddaren ? Samt hur ska jag veta vad som är plus eller minus i så fall på apparaten? Laddaren är ju bara att mäta på men inte på apparaten. Annars får jag väl vänta några dagar innan jag har köpt en ny usbkabel vill ju inte ta sönder den.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Philips oneblade hur veta plus resp minus
Min laddas med (enl. laddaren) 15V 0,36A.
Min verkar ha en lite annan kontakt men jag mätte detta: Svårt att ta kort på svart i svart men neråt i kontakten finns det en polariseringsnyckel som sticker uppåt så att det polariserar kontaktdonet.
Min verkar ha en lite annan kontakt men jag mätte detta: Svårt att ta kort på svart i svart men neråt i kontakten finns det en polariseringsnyckel som sticker uppåt så att det polariserar kontaktdonet.
- FormerMazda
Står på maskinen vilken laddare den ska ha, och det ger flera sökträffar.
Classe har en: https://www.clasohlson.com/se/Laddare-P ... -wQAvD_BwE
Om inte annat tydligt att den ska vara på 4,3V..
Classe har en: https://www.clasohlson.com/se/Laddare-P ... -wQAvD_BwE
Om inte annat tydligt att den ska vara på 4,3V..
Jag har en oneblade vars kontakt ser ut sådär, och så har jag en philips hårklippningsmaskin där kontakten är snarlik men inte passar.
Kan mäta polariteten hemma om jag kommer ihåg det.
Kan mäta polariteten hemma om jag kommer ihåg det.
Som synes ger laddaren märkt 4,3V modiga 6,72V obelastad.
-
-

Icecap skrev: ↑5 februari 2025, 15:07:52 Min laddas med (enl. laddaren) 15V 0,36A.
Min verkar ha en lite annan kontakt men jag mätte detta:
20250205_150232.jpg
Svårt att ta kort på svart i svart men neråt i kontakten finns det en polariseringsnyckel som sticker uppåt så att det polariserar kontaktdonet.
-
Tack för er info . Jag upptäckte att stickkontakten inte passade helt med skåran. Men jag sågade upp skåran i stickkontakten
. Mätte viken som var plus samt kollade på era bilder var plus låg på själva apparaten. Min var helt död o testade att ladda i några minuter o då gick den
. Min laddare gav bara 5,2v tom så då ska det nog gå bra. Den käns inte varm efter 10 minuter i alla fall. Skickar med bild på plus och minus på min Philips one blade så kanske nån annan har glädje av det med. Tusen tack för er hjälp 

Jag köpte en One Blade 4,3 Volts USB-C adapter för att slippa hålla reda på original laddaren. Fungerar klockrent.
Tänk på att det är olika spänningar och kontakter för olika Philips produkterna.
Vet inte varför säljaren pratar om PD 5, 8 och 15 Volt? Kanske behöver lite mer än 5 V in för att ge 4,3 V ut?
https://amzn.eu/d/0wrjeA4
Tänk på att det är olika spänningar och kontakter för olika Philips produkterna.
Vet inte varför säljaren pratar om PD 5, 8 och 15 Volt? Kanske behöver lite mer än 5 V in för att ge 4,3 V ut?
https://amzn.eu/d/0wrjeA4
-
Att det är 4.3V ut på original-laddaren, och att det står en tydlig varning på enheten om att enbart använda just original-laddaren säger mig att det är just en laddare och inte en transformator.
Att såga bort nyckling på kontakt utan vidare analys för att få i en spänningsmatning som inte är avsedd för detta låter faktiskt lite korkat med tanke på vilket forum vi är på
Nu löser det sig förhoppningsvis med den där USB-adaptern.
Att såga bort nyckling på kontakt utan vidare analys för att få i en spänningsmatning som inte är avsedd för detta låter faktiskt lite korkat med tanke på vilket forum vi är på

Nu löser det sig förhoppningsvis med den där USB-adaptern.