service manual för Revox B790

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
kilimanjaro
EF Sponsor
Kontakt:

service manual för Revox B790

Inlägg av kilimanjaro »

Hej forumet och Gott Nytt År till er alla.
Jag öppnar en ny tråd om en gammal vinylspelare som jag frågat om i en annan tråd.
tempImageYGEqL1.gif

Kan det finnas en manual/krets-schema för den här manicken som jag inte får igång efter många undanstoppade år?

Eller nån här som mekat med en likadan och bistå med tips och goda råd?

Med vänlig hälsning, Karl B.
tempImage1orAie.gif
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Re: service manual för Revox B790

Inlägg av TomasL »

Du hittar scheman på min hemsida, ebaman.com
kilimanjaro
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av kilimanjaro »

TomasL. Tyvärr hittar jag inget på din sida när jag söker med "Revox B790".
Dessutom blev jag tvungen att registrera mig som ny användare för nåt var galet med min tidigare registrering som visade sig vara två för samma sak hände nog tidigare.
Nåja som ny är jag inloggad men hittar inte det jag söker, gör jag fel eller finns det inget material för Revox?

Edit hittade till slut filer som jag ska försöka öppna nu och hoppas det är vad jag söker.

Edit 2 printar ut det här nu, stort tack för hjälpen.
Akai

Inlägg av Akai »

Ja, jag vet inte varför Thomas håller på och trugar om detta när det inte finns något på sidan.. det är inte första gången.

Ser ut att finnas på: https://www.vinylengine.com/library/revox/b790.shtml

Tyvärr verkar inte mitt konto funka längre och det går inte att registrera sig igen.. Du får helt enkelt dra iväg ett snällt Mail och fråga :)

Edit: toppen! Bra att du löst det :D

Lycka till med lyssnandet!
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Jag kanske har fått allt om bakfoten, men jag tror att tillverkaren, Studer/Revox, har manualer på sin hemsida?

P.S. det är samma inloggning till vinylengine som hifiengine.

P.S2. Om nån behöver något enstaka schema så kan jag kanske fiska upp vid behov. Senast jag kollade så funkade mitt konto. Det är väl om jag minns rätt en gräns på tre scheman per dag, så det går ju inte direkt att skrapa siterna.
Rolf Zetterberg

Inlägg av Rolf Zetterberg »

TomasL har fullständigt rätt.Schema finns där i form av en liten rar fil.Orsaken till varför ni inte hittar den är enkel--den är inbokad som "Revox B-790".
Vi lever i dataåldern.

Vill man däremot ha en fullständig servicemanual så finns den bl a här(större fil):
https://www.nodevice.com/service-manual ... 522357#p33

F övrigt finns det säkert 7-8 ställen till där man kan hitta matnyttigt.....
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

kilimanjaro skrev: 2 januari 2025, 10:32:54 TomasL. Tyvärr hittar jag inget på din sida när jag söker med "Revox B790".
Dessutom blev jag tvungen att registrera mig som ny användare för nåt var galet med min tidigare registrering som visade sig vara två för samma sak hände nog tidigare.
Nåja som ny är jag inloggad men hittar inte det jag söker, gör jag fel eller finns det inget material för Revox?

Edit hittade till slut filer som jag ska försöka öppna nu och hoppas det är vad jag söker.

Edit 2 printar ut det här nu, stort tack för hjälpen.
https://www.ebaman.com/repository/Home- ... B-790_rar/
kilimanjaro
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av kilimanjaro »

Ingen skugga över denna guldgruva av manualer och scheman, möjligen lite knöligt att hitta rätt fil vilket jag gjorde efter lite funderande.
Nu är jag en sällsynt besökare på sidan, endast tre gånger som jag minns men varje gång har blivit tvungen att registrera mig som ny användare. Ok oklart om det är mina sparade lösenord som försvunnit eller om det är nåt strul med databasen.
Slutsats: jag kommer garanterat att återkomma vid behov med fler nyfikna sökningar.

Tack TomasL för superb service // Karl B.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Beror på, jag har sedan typ 2 år eller så flyttat till en ny host, och ja det var lite strul vid flytten.
Om du registrerar dig, men inte konfirmerar inom 1-2 veckor så raderar jag registreringen.
Vilka användarnamn och epost har du använt tidigare, PMa gärna om du inte vill dela detta.
kilimanjaro
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av kilimanjaro »

TomasL: har inga problem med att vara publik, har alltid använt/använder Kilimanjaro och min epost är bergman.karl@gmail.com Men vid den här registreringen var Kilimanjaro upptaget så nu heter jag helt sonika Karl B.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Ok, får kolla detta i morgon, gått av jouren nu efter en vecka, så jag är lite stökig.
Skriv svar