Hej,
Kikar på en 3D-skrivare till min 11-åriga son. Vi har ingen tidigare erfarenhet av 3D-skrivare så jag tänkte vända mig till expertisen med frågan vad vi ska välja. Budget på upp till 3000kr. När jag läser runt lite förstår jag att det kan vara en hel del krångel där man måste kalibrera om och justera en massa och att men verkligen inte ska förvänta sig en krångelfri tillvaro med 3D-skrivare, stämmer det? Finns det modeller som är mindre krångliga än andra? Jag är rätt händig med det mesta i teknikvärdet men har inte lust att ständigt vara support åt sonen. Kan en 11-åring fixa och justera skrivaren på egenhändigt?
Mvh
Fredrik
Lämplig 3D-skrivare för 11-årig nybörjare
-
Re: Lämplig 3D-skrivare för 11-årig nybörjare
Vad kostar bambus minsta? A1?
Jag har provat ett gäng under åren... min X1 är lite som när man gick från Amiga till Win 3.11 och saker bara börja fungera...
Då kan skapandet vara resan och inte meka 3d skrivare... men det kan också vara kul såklaer
Jag har provat ett gäng under åren... min X1 är lite som när man gick från Amiga till Win 3.11 och saker bara börja fungera...
Då kan skapandet vara resan och inte meka 3d skrivare... men det kan också vara kul såklaer
Bra timing. Se https://eu.store.bambulab.com/en-se/pag ... gJ2dfD_BwE
Svaret är enkelt, bambulab A1 mini med pengar över. Eller sträck lite till en bambulab A1.
Svaret är enkelt, bambulab A1 mini med pengar över. Eller sträck lite till en bambulab A1.
Jag har spenderat 0 tid på manuell kalibrering på min X1C sen jag köpte den för lite över ett år sen.
Men de beror ju på, vissa har ju printern i sig som hobby, köper en som behöver uppgradera och kalibreras i all oändlighet. Andra vill bara ha en printer som gör hyggligt bra utskrifter och då är Bambulab ett bra alternativ.
Men de beror ju på, vissa har ju printern i sig som hobby, köper en som behöver uppgradera och kalibreras i all oändlighet. Andra vill bara ha en printer som gör hyggligt bra utskrifter och då är Bambulab ett bra alternativ.
Enig, en BambuLab är nog bästa valet om man inte vill meka en massa.
Även jag har en X1C som jag är sjukt nöjd med
Även jag har en X1C som jag är sjukt nöjd med

Off topic, men det där var det jävligaste och lögnaktigaste jag hört sen Trump sa nått sist

Amigan var ljusår före allt Microsoft producerade och Win 3.11 var ett skämt till applikationsskal, inte ens ett OS.
Edit: On topic så håller jag med övriga. Köpte själv en Bambu A1 mini för ett år sen ca för att slippa strul och det har jag sluppigt, funkar finfint out of the box. Mycket nöjd. Mitt tips: Börjar saker släppa från PEI-plattan så gör rent den med tvål/diskmedel och vatten så funkar allt fint igen.
"Amigan var ljusår före allt Microsoft producerade och Win 3.11 var ett skämt till applikationsskal, inte ens ett OS."
Jag gjorde också det bytet en gång i tiden och det blev närmast en chock, det var som att åka bakåt i tiden minst 10år.
Angående 3D skrivare så är förmodligen det avklarat för länge sedan.
Jag gjorde också det bytet en gång i tiden och det blev närmast en chock, det var som att åka bakåt i tiden minst 10år.
Angående 3D skrivare så är förmodligen det avklarat för länge sedan.