Försöker skaffa mig USB C till DC-kablar för ett antal grejer som jag tänkt använda med en och samma USB C-laddare. Alla saker kräver antingen 9V eller 12V, men jag håller just nu att titta på en mixer (https://www.behringer.com/product.html? ... e=0601-AHQ) som verkar behöva 18V. Har försökt att hitta motsvarande USB C till DC-kabel som tar emot 18V, men verkar som både laddare och kablar håller sig till 9V, 12V, 15V och 20V.
Min fråga är helt enkelt: kan man ansluta 20V till något som vill ha 18V eller är det väldigt olika från fall till fall? Det verkar som att 20V-kablar funkar bra med exempelvis laptops som kräver 18V, men kanske är svårt att säga på rak arm om det funkar eller ej generellt?
Köra 20V till enhet som vill ha 18V?
Re: Köra 20V till enhet som vill ha 18V?
2-3 dioder i serie sänker 20V till 18V.
Men tänk på att separata 230V-drivna nätadaptrar ger galvaniskt skilda matningar, medan att mata allt med samma USB-C-källa är som gjort för att få jordslingor.
Inte ens självklart att plus eller minus på mixern är kopplad till signaljord. Det kan sitta en krets som skapar en mittnolla, så att analog elektronik drivs med +/-9V från 18V-matningen.
Kolla schema på burken, ifall det finns. Tror det finns schema för vissa men inte alla Behringergrejer, men jag kan ha alldeles fel där.
Men tänk på att separata 230V-drivna nätadaptrar ger galvaniskt skilda matningar, medan att mata allt med samma USB-C-källa är som gjort för att få jordslingor.
Inte ens självklart att plus eller minus på mixern är kopplad till signaljord. Det kan sitta en krets som skapar en mittnolla, så att analog elektronik drivs med +/-9V från 18V-matningen.
Kolla schema på burken, ifall det finns. Tror det finns schema för vissa men inte alla Behringergrejer, men jag kan ha alldeles fel där.
Re: Köra 20V till enhet som vill ha 18V?
letade efter switchmoduler på alix
såg något som var usb c och som gav valbar spänning ute, man valde rätt motstånd via lödbygel, då kan man ändra motståndet så man får 18v
inget märkvärdigt
såg något som var usb c och som gav valbar spänning ute, man valde rätt motstånd via lödbygel, då kan man ändra motståndet så man får 18v
inget märkvärdigt