Komponent
Komponent
Jag försöker laga en Electrolux induktionsspis modell EKD60253W.
Jag har lyckats identifiera en komponent som jag misstänker är trasig på kretskortet. Det kan vara en transistor det står iaf 6CW13 på den. Jag skulle behöva få reda på exakt vad det är så jag kan beställa en ny.
Bifogar en bild.
Mvh
Jonas
Jag har lyckats identifiera en komponent som jag misstänker är trasig på kretskortet. Det kan vara en transistor det står iaf 6CW13 på den. Jag skulle behöva få reda på exakt vad det är så jag kan beställa en ny.
Bifogar en bild.
Mvh
Jonas
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Komponent
Var är det som gör att en komponent misstänks vara defekt? Ser bränd ut, eller vad?
Bilden har vänt upp- och ner, underlättar inte att läsa text.
Vilken komponent är det du misstänker på ditt kretskort, ringa gärna in den?
Bilden har vänt upp- och ner, underlättar inte att läsa text.
Vilken komponent är det du misstänker på ditt kretskort, ringa gärna in den?
Tyvärr kan jag inte ringa in komponenten men uppe i det vänstra hörnet på kretskortet där det står QR01, dock uppoch ned syns en komponent, texten på komponenten är rättvänd och där står 6CW13. Komponenten är smält och och jag får inget mätresultat som jag får när jag testar andra komponenter som heter 6CW13.
Mvh
Jonas
Mvh
Jonas
DR01 känns som den skulle behöva få lödas om, ena änden ser ut som den ligger på tennet men inte sugit åt sig något tenn.
EDIT: Eller är det bara polaritetsmarkeringen jag ser?
EDIT: Eller är det bara polaritetsmarkeringen jag ser?
Hej igen
Det verkar även som en likadan komponent som det står W19 15 också har gett upp, är det någon som vet vad den heter?
Mvh
Jonas
Det verkar även som en likadan komponent som det står W19 15 också har gett upp, är det någon som vet vad den heter?
Mvh
Jonas
Om du mäter direkt på kortet så kan man få mycket
konstiga mätresultat.
Skall man vara på det säkra sidan så skall man löda loss komponenter
konstiga mätresultat.
Skall man vara på det säkra sidan så skall man löda loss komponenter
Ok
Jag ska beställa komponenten jag fick benämningen på och då kan jag lika gärna beställa den som heter w19 15. De kostar inte många kr.
Därför vore jag tacksam om någon visste vad den heter.
Mvh
Jonas
Jag ska beställa komponenten jag fick benämningen på och då kan jag lika gärna beställa den som heter w19 15. De kostar inte många kr.
Därför vore jag tacksam om någon visste vad den heter.
Mvh
Jonas
Det är en PDTA143ZT
https://www.s-manuals.com/pdf/datasheet ... zu_nxp.pdf
Den har inbyggda motstånd, så kan vara svår att mäta.
https://www.s-manuals.com/pdf/datasheet ... zu_nxp.pdf
Den har inbyggda motstånd, så kan vara svår att mäta.