Raspberry pi pico projekt?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
Lotsen

Raspberry pi pico projekt?

Inlägg av Lotsen »

Hittade en gammal pi pico liggandes i en byrålåda och undrar nu vad jag ska använda den till. Själv vet jag inte vad jag hade tänkt använda den till när jag köpte den. Har någon några idéer till vad man kan använda den till?
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Re: Raspberry pi pico projekt?

Inlägg av AndLi »

Alltså 8051 kan vara gamla, men en processor släppt 2021 kan väl inte omnämnas som gammal? 😉

Jag loggar temperatur med två och styr ett testrigg med en, smudiga och snabba att lösa problem med!
Mindmapper

Inlägg av Mindmapper »

Perfekta att ha ute med en liten solcell, 18650, rtc, ldr, PIR och lysdiod.
Har en ute i trädgårdsförrådet dit jag ej installerat någon belysning. Konstruktionen är gjord så att jag kan välja vad den ska styras av och liten och enkel att ta ner. Någon enstaka gång har jag behov att gå in där när det är mörkt. Nu behöver jag inte ta med ficklampa om så är fallet. Funderar på att låta en annan ta hand om bevattning.
Fast det är mest ESP8266 och ESP32 som kommer till användning numera, händigare med trådlös kommunikation.
Användarvisningsbild
Lotsen

Inlägg av Lotsen »

AndLi skrev: 19 maj 2024, 15:37:01 Jag loggar temperatur med två och styr ett testrigg med en, smudiga och snabba att lösa problem med!
Hur menar du testrigg? Testa datorkomponenter? Är rätt ny med sådan här teknik och elektronik.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Blackbox testa en produkt , se till att rätt saker händer när man trycker på knapparna. För att automattesta inckeckad kod att den fortfarande gör det man tänkte.
Skriv svar