elektriskt Rostskydd?
elektriskt Rostskydd?
Halloj.
Jag har en ram till en MC som rostar, tänkte höra om det går att förhindra rost med hjälp av ström?
Offeranoder funkar endast i vatten.
Till bil fanns det förr en elektronisk offeranod som påstods kunna skapa dessa galvaniska strömmar i kaross och förhindra rost.
Detta visade sig vara nått som inte funkade.
Det gav effekt endast i närheten (Väldigt nära) anoden.
Finns det andra möjligheter att få en ram att inte rosta bortsätt normalt rostskydd? (Vill inte plocka isär hela MC´n.)
/B
Jag har en ram till en MC som rostar, tänkte höra om det går att förhindra rost med hjälp av ström?
Offeranoder funkar endast i vatten.
Till bil fanns det förr en elektronisk offeranod som påstods kunna skapa dessa galvaniska strömmar i kaross och förhindra rost.
Detta visade sig vara nått som inte funkade.
Det gav effekt endast i närheten (Väldigt nära) anoden.
Finns det andra möjligheter att få en ram att inte rosta bortsätt normalt rostskydd? (Vill inte plocka isär hela MC´n.)
/B
- Greensilver
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Off-topic, men det här med säck och gas påminde mig om en sak:
Jag fick en liknande fråga för något år sedan, men då rörde det sig om småkryp i musikinstrument. Jag föreslog att personen kunde testa att stoppa instrumentet i en tät säck/påse med vakuum. (Även insekter borde väl behöva syre/koldioxid..)
Han svarade:
"Bra idé, men var köper man vakuum?"

Jag fick en liknande fråga för något år sedan, men då rörde det sig om småkryp i musikinstrument. Jag föreslog att personen kunde testa att stoppa instrumentet i en tät säck/påse med vakuum. (Även insekter borde väl behöva syre/koldioxid..)
Han svarade:
"Bra idé, men var köper man vakuum?"

- Greensilver
- Kontakt:
Jag skulle inte slänga på rostskydd på nått som håller på att rosta, Först måste man bli av med rosten och laga de ytor som har angripits, sen så kan man skydda med vax eller liknande.v-g skrev:Finns något som heter hålrumsvax på biltema funkar mycket bra om man har rost inuti något. Kladdigt om det kommer utanpå dock. Dock funkar nogrann tvätt ofta också bra.