SEROUT2 DataPin\FlowPin

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
tusse
Inlägg: 1364
Blev medlem: 19 augusti 2003, 21:56:17
Ort: Järfälla

SEROUT2 DataPin\FlowPin

Inlägg av tusse »

Är det någon som har programmerat PIC-Basic SEROUT2 DataPin{\FlowPin} och fått flödesregleringen att fungera, hur jag en lägger FlowPin, hög eller låg så fortsätter kretsen att skriva data på comporten och fyller på bufferten i datorn.
Användarvisningsbild
$tiff
Inlägg: 4941
Blev medlem: 31 maj 2003, 19:47:52
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av $tiff »

Hmm. Har inte provat just flowpinfunktionen, men det kan ju säkert vara bra att ha nån gång...
Kan man få granska koden?

Annars är det väl bara att strunta i detdär inbakade tramset och skriva en egen if-sats innan serout?

Jag brukar själv ha problem med timeouten på samma kommando. Men tyvärr är den lite svår att ta hand om själv utan att börja brottas med assembler :cry:
Användarvisningsbild
tusse
Inlägg: 1364
Blev medlem: 19 augusti 2003, 21:56:17
Ort: Järfälla

Inlägg av tusse »

Koden:

SerOut2 PORTB.4\PORTB.3,188,1000,Vidare,[DEC(Temp / 100), ".", DEC2 Temp, " C]

Vidare:
Return

Här sänder PIC kretsen tempvärde till datorn och det skulle vara bra om det bara var det jag skulle göra.
Nu har jag lyckats med att få fem tempgivare på samma kabel ( DS1820) och dessa kan jag via dator läsa koden på och spara i PIC-kretsen tillsammans med en liten textsträng utan programerare.
När jag ska programmera kretsen med givarkod och text så fyller PIC-krets upp serieportens buffert, det skulle vara bra om jag kunde stoppa flödet från PIC-krets när jag programmerar.
Skriv svar