Nu är det dags igen

"fel" nummer tre som kommit sen jag köpte den, första felet va en slang som sprack och läckte vatten, fel två va trevägsventilen som läckte vatten, när dessa fel kom, så pep maskinen och visade ett "E" i displayen och en kombination av lampor lös så man fick fram en felkod.
Nuvarande problem är att den diskar ca en timme , så stannar maskinen och piper ett par gånger, tar en liten paus och sen diskar den klart (ca 10 min) , sen piper den en gång och indikerar att diskmaskinen är klar (vilket är normalt). Diskmaskinen är varm när man öppnar luckan så värmepatronen är det inte iaf, tycker att den diskar rent också, till o med kollat i manualen

, där finns två felkoder som gör att den fortsätter att diska och inte avbryter och det är Water intake malfunction och Water pump-out malfunction , men dessa koder kommer aldrig upp. Inga koder alls. Nån som har några heta tips på vad det kan va? Båda gånger jag beställt delar från Smegs rekommenderade säljställe har det tagit en månad att få delarna och det är lååååååång tid att handdiska om man har 4 barn i huset (nåja när växelventilen läckte hade jag en trasa under som sög upp vattnet som jag bytte efter varje disk) . Min enda misstanke skulle kunna va om avloppsslangen börjar bli halvtät så den inte pumpar ut allt på "pumptiden" så den pausar och försöker igen och på så vis kommer vidare. Kanske slutar med att jag får starta en timer när jag drar igång maskinen och klocka exakta tider med light programmet som tar 65 minuter enl manualen.