Bygga om fjärrkontroll till DVD?
Bygga om fjärrkontroll till DVD?
Jag skulle behöva hjälp/tips eller om någon helt enkelt mot betalning skulle kunna bygga om en fjärrkontroll åt mig. Jag skulle önska ett par ombyggda fjärrkontroller till en dvd, där man endast skapar tex 4 stora knappar - 1, 2, 3 och 4, utifrån fjärrkontrollen. Man ska alltså endast kunna välja dessa knappar att trycka på och dessa knappar skall monteras utanpå en specialbyggd monter.
Några tips eller någon som helt enkelt skulle kunna ha den tiden att mot betaning göra detta? Maila ts_hansson@yahoo.se eller skriv tillbaka här tackk!
Några tips eller någon som helt enkelt skulle kunna ha den tiden att mot betaning göra detta? Maila ts_hansson@yahoo.se eller skriv tillbaka här tackk!
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Elfa och Bhiab har massor med knappar, det lättaste är nog om du kikar själv. Då får du ju den höjd mm som du vill ha.
Men för att komma billigt undan kan du använda art.nr: 35-084-21 från Elfa. De kostar bara 7.85kr/st (inkl moms) om man beställer fler än 10st.
Hittade liknande på Trimlog, men där kostar de bara 3.75kr/st om man beställer fler än 10st. De har art.nr: TRS-1MRT.
Dessa båda är miniatyrströmställare (7mm knapp-topp), men det gör inget. Då är det bara att montera dem en bit från varandra och en platta ovanpå, som jag föreslog tidigare.
Men för att komma billigt undan kan du använda art.nr: 35-084-21 från Elfa. De kostar bara 7.85kr/st (inkl moms) om man beställer fler än 10st.
Hittade liknande på Trimlog, men där kostar de bara 3.75kr/st om man beställer fler än 10st. De har art.nr: TRS-1MRT.
Dessa båda är miniatyrströmställare (7mm knapp-topp), men det gör inget. Då är det bara att montera dem en bit från varandra och en platta ovanpå, som jag föreslog tidigare.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Gah... det är ju sån här information som vi skulle ha behövt *innan* man började leta knappar. Ska det tåla regn? Personligen är jag inte så sugen på att börja om från början och tipsa om knappar. Vattentäta knappar är lite dyrare, så om budgeten är ett problem så kan du ju kanske göra ett chassi där fukt inte kommer åt knapparna. Annars har Elfa vattentäta knappar.
Om du kan tänka dig använda mindre knappar så kanske de här kan fungera.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=6872.htm
Min uppfattningen är att om du skall lägga ner tid på att bygga en monter så gör det snyggt och stabilt d.v.s de yttre detaljerna måste få kosta lite. Det är inte önskvärt att eventuella åskådare/kunder "dissar" hela presentationen på grund av någon liten detalj.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=6872.htm
Min uppfattningen är att om du skall lägga ner tid på att bygga en monter så gör det snyggt och stabilt d.v.s de yttre detaljerna måste få kosta lite. Det är inte önskvärt att eventuella åskådare/kunder "dissar" hela presentationen på grund av någon liten detalj.