Problem med kylskåp Miele K-851 I...

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Janson1

Problem med kylskåp Miele K-851 I...

Inlägg av Janson1 »

Ja, denna gång är det kylskåpet som lagt av. Som sagt en Miele inbyggt kylskåp K-851 I, går det att få ordning på så vore det enklast, lättast. Om man trycker på "SUPER" så startar kompressorn och går i x tid. Men sen så startar den inte mera om jag nu inte trycker en gång till på "SUPER". Kan termostaten vara boven? Har den en sådan här gammal termostatmodell med kapilärrör? Enligt google så verkar det så... Hur fungerar/är knappen TURBO kopplad? Den har även en display som står på 2, det borde vara börtempen? Eftersom kompressorn är hel och ger kyla så borde det vara värt att fixa till. Var börja?
Användarvisningsbild
Danny

Re: Problem med kylskåp Miele K-851 I...

Inlägg av Danny »

Problemet ligger i sensor eller styrenhet
Janson1

Inlägg av Janson1 »

Nu är kylskåpet fixat. Det var avbrott i termostaten, förmodligen har kapillärröret ärjat av i ändan och gasen pyst ut. Ny termostat som var hyfsat enkel att installera och kylskåpet är kallt och reglerar rätt igen. Tackar! ( Den här "super" knappen är bara kopplad parallellt över termostaten och tvingar kompressorn att gå i x tid oavsett vad termostaten tycker)
Användarvisningsbild
Danny

Inlägg av Danny »

Så bra att det löste sig.
Hade för mig att de skåpen var elektroniskt styrda.
Janson1

Inlägg av Janson1 »

Nu tror jag termostaten har gett upp igen... Det funkar med att trycka på superknappen! Jag får väl köpa en termostat till lite på vinst och förlust. (Jag är bortrest och kan inte felsöka)
Skriv svar