Hej.
Jag har en Thomson 28" TV, är väldans nöjd med den med undantag för en sak. Bakplanet är platt, helt platt. Ingen inskjutning eller liknande där kontakterna (scart och antenn) kan sitta. Det blir då problem när jag vill sätta tvn så nära väggen som möjligt.
De flesta scartkontakter som finns att köpa idag är av någon outgrundlig anledning vinklade snett bakåt (http://www.elfa.se/images/lowres/l2600.jpg) eller om man letar lite så finns det att hitta med flatkabel, men även de ger ungefär lika mycket utrymme där bak. Dumdumdidumdumt!
Så jag tänkte att jag bygger mig en egen vidarekopplingslåda, som passar rakt på de två scart som sitter på tvn och gör att man kommer åt dem på sidan istället, om ni förstår. Men då uppkommer problem nummer 2, det verkar vara tokomöjligt att hitta hanar för kretskortsmontage. Elfa har honor, men när jag var inne idag och frågade efter hanar så tittade snubben konstigt på mig.
Någon som har något tips på lösning till problemet? Går det att slakta en av de som jag länkade till ovan kanske? Eller går det att få tag på hanar på annat sätt måhända..