Tips, VeeCAD är nu Free And Open Source
https://veecad.com/index.html
Lite bökig att jobba med då de nya biblioteken för KiCad inte stöds.
Man få sätta upp ett nytt projekt i KiCad, välja manage Symbol Libraries, klicka Project Specific Libraries, klicka på Mappsymbolen, leta upp C:\Program Files\KiCad\share\kicad\library och lägga till alla .lib-filerna där.
När man lägger till komponenter till KiCad ska man leta efter v_ då dyker alla VeeCAD symbolerna upp.
När man skapar Netlist ska man klicka på fliken OrcadPCB2, kryssa i Default format.
Jag håller på med en liten pryl till min Mark-8 och vill inte satsa på ett kretskort innan jag vet att det funkar.
jag skapade detta:
från detta:
VeeCAD - Now Free And Open Source
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
VeeCAD - Now Free And Open Source
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: VeeCAD - Now Free And Open Source
Fiffigt!
Jag lyckas dock inte hitta något om huruvida det finns stöd för andra varianter av prototypkort, t.ex med kopparöar om 3 hål. Visst kan man ju länka ihop dom, men det är ju smidigt om man kan se det direkt i verktyget att det behövs. Vet du om det finns stöd för detta?
Jag lyckas dock inte hitta något om huruvida det finns stöd för andra varianter av prototypkort, t.ex med kopparöar om 3 hål. Visst kan man ju länka ihop dom, men det är ju smidigt om man kan se det direkt i verktyget att det behövs. Vet du om det finns stöd för detta?
- Krille Krokodil
[...] on strip (Veroboard), matrix, donut, tripad, Atarado Smart, and other prototyping boards.
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Här är listan på vad VeeCAD klarar:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.